پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ پس از ده ها سال انتظار؛
فکرشهر: سلیمی فرد اظهار داشت: خودمان نظرمان این بود که جشن آغاز را با اکران یک فیلم جدید که قرار است روی پرده برود با حضور کارگردان و عوامل فیلم استارت بزنیم و همزمان از...
کد خبر: ۱۶۸۵۳
جمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰

فکرشهر: ده ها سال پس از نمایش عمومی یک فیلم سینمایی در برازجان، سالن سینما در این شهر افتتاح خواهد شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، شهریورماه سال گذشته بود که سرپرست انجمن سینمای جوان برازجان از تجهیز سالن این انجمن با همکاری دفتر مرکزی به عنوان سالن سینما خبر داد و فرماندار دشتستان هم قول داد برای تجهیز و آماده سازی فیزیکی سالن و آمدن سینما به برازجان، 200 میلیون تومان تخصیص  دهد؛ قولی که توسط ارسلان زارع عملی شد و تنها مانده بود تعهد سینمای جوان تا امروز که خبر رسید دفتر مرکزی انجمن سینمای جوان ایران و سینماشهر هم به قولشان عمل کرده اند و سالن تجهیز شده و آماده ی بهره برداری می باشد؛ هر چند زمان افتتاح سالن و نمایش فیلم در این یک سال و اندی، چندین بار تغییر کرده ولی به نظر می رسد در روزهای آتی، نمایش عمومی فیلم های سینمایی بروز در برازجان آغاز خواهد شد.

\n\n

شهرام سلیمی فرد با تایید این خبر به فکرشهر گفت: نماینده سینماشهر با حضور در برازجان و با همکاری تنی چند از هنرمندان دفتر اقدام به نصب و راه اندازی اولیه نمودند.

\n\n

وی افزود: مبلغ پنجاه میلیون تومان از دویست میلیون تومانی که قرار بوده از سوی فرمانداری پرداخت شود نیز، تخصیص یافته و مابقی نیز تا روزهای آتی ـ احتمالا تا یک ماه و نیم دیگر ـ پرداخت می شود.

\n\n

سلیمی فرد اظهار داشت: خودمان نظرمان این بود که جشن آغاز را با اکران یک فیلم جدید که قرار است روی پرده برود با حضور کارگردان و عوامل فیلم استارت بزنیم و همزمان از سوی معاونت سینمایی وزارت ارشاد نیز قول هایی برای حضور در افتتاح رسمی داده شده؛ ولی در نهایت افتتاح رسمی سالن بعد از ماه صفر انجام خواهد شد.

\n\n

سرپرست انجمن سینمای جوان برازجان اظهار داشت: پرسنل سینما، آموزش های لازم را دیده اند و در هفته ی آینده برای عقد قرارداد با دفاتر پخش فیلم اقدام خواهیم کرد و نمایش آزمایشی نیز تا قبل از افتتاح رسمی صورت خواهد گرفت.

\n\n

وی قیمت بلیط ها را نیز 4 تا 5 هزار تومان عنوان کرد و افزود: سه شنبه ها نیز اکران فیلم با قیمت نیم بها صورت خواهد گرفت.

\n\n

سلیمی فرد در پاسخ به سوال فکرشهر پیرامون تعداد سانس های اکران فیلم نیز گفت: هر بعد از ظهر یک سانس اکران فیلم های بروز را خواهیم داشت و در زمان هایی که استقبال بیشتر باشد، تعداد سانس ها افزایش می یابد؛ ضمن این که برای مدارس نیز می توان در صورت درخواست، سانس های ویژه در صبح اختصاص داد.

\n\n

وی افزود: به طور متوسط دو سانس باید اکران کنیم اما نحوه قرارداد های اکران به این صورت است که در آن روز مهم است، مثلا تا فلان تاریخ کد اکران دارید و بعد از آن سیستم به صورت اتوماتیک قفل می شود؛ حالا شما می توانید روزی یک سانس از آن فیلم بروید یا ده تا.

\n\n

شهرام سلیمی فرد، کیفیت سینمای برازجون را نیز در رده e عنوان کرد و اضافه نمود: سینماهای رده d کل کشور نیز، حدود ده تا پانزده مورد بیشتر نمی باشد.

\n\n

وی تاکید کرد که زمان دقیق افتتاح رسمی سالن مشخص نیست ولی بعد از ایام عزاداری ماه صفر خواهد بود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، هر چند نخستین سالن سینما در برازجان سال 42 افتتاح شده بود، ولی این مکان های فرهنگی هم زمان با انقلاب اسلامی تعطیل شد تا برای سال های سال، مردم دشتستان و به خصوص شهر برازجان از داشتن یک مکان فرهنگی مهم و دیدن فیلم های بروز در جمع هم شهریانشان محروم باشند.

\n\n

بر اساس این گزارش، سالن سینمای جدید شهر برازجان صد نفر گنجایش دارد و در دفتر انجمن سینمای برازجان، روبروی پارک لاله، ایجاد شده است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر