پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
یک عمل جراحی نادر در دشتستان؛
فکرشهر: رئیس بیمارستان شهید گنجی برازجان گفت: یکی از عمل های نادر جراحی بازسازی مجرای ادراری با استفاده از مخاط دهانی است که برای نخستین بار در استان بوشهر در شهر برازجان با موفقیت انجام شد...
کد خبر: ۱۷۱۸۲
سه‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۲

فکرشهر: رئیس بیمارستان شهید گنجی برازجان گفت: یکی از عمل های نادر جراحی بازسازی مجرای ادراری با استفاده از مخاط دهانی است که برای نخستین بار در استان بوشهر در شهر برازجان با موفقیت انجام شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، دکتر علی مقدس جعفری افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، پیشرفت های خوبی در همه تخصص ها دربیمارستان شهید گنجی صورت گرفت.

\n\n

وی اضافه کرد: اکنون 60پزشک تمام وقت در قالب طرح تحول نظام سلامت در این شهرستان خدمت می کنند.

\n\n

مقدس جعفری یادآور شد: به برکت این طرح بتازگی متخصصین گوش و حلق و بینی، پوست و مو و زیبایی، متخصص و جراح چشم پزشک به کادر درمانی این شهرستان اضافه شده اند که در درمانگاه تخصصی واقع در بیمارستان 17شهریور به همراه دیگر متخصصان به مردم خدمات رسانی می کنند.

\n\n

رئیس بیمارستان شهید گنجی برازجان گفت: همچنین تجهیزات خوبی از جمله سی تی اسکن 16اسلاید جدید، اکو کاردیوگرافی، سونوگرافی مجهز به تکنیک داپلر با اعتبار 40میلیارد ریال به تجهیزات بیمارستان اضافه شده است.

\n\n

پزشک متخصص و جراح اورولوژی این عمل جراحی به ایرنا گفت: بیمار آقایی 34ساله بود که با آسیب مجرای اداری مادرزادی به این مرکز مراجعه کرد در حالی که به علت دستکاری های مکرر پزشکی حدود دو سانتی متر از مجرا به طور کامل زمخت و غیرفعال و از بین رفته بود.

\n\n

دکتر کیان امیدبخش افزود: شش ماه قبل با کارگزاری سوند از طریق پوست نحوه دفع را تغییر دادیم تا در این مدت تورم بخش آسیب دیده از بین رود و سپس عمل بازسازی روی آن انجام شود.

\n\n

وی یادآور شد: در این عمل جراحی قسمت معیوب مجرا برداشته شد و با استفاده از برشی از مخاط دهانی ترمیم و بازسازی شد که پس از سه هفته سپری دوره نقاهت در بیمارستان با برداشتن سوند بیمار بطور عادی به زندگی ادامه خواهد داد.

\n\n

امیدبخش ادامه داد: بازسازی و ترمیم مجرای ادراری با استفاده از مخاط دهان در موارد تخریب و تنگی مجرای ادراری مردان که امکان اصلاح و ترمیم به علت از دست رفتن بافت طبیعی مجرا وجود ندارد، می شود با استفاده از مخاط دهان، مثانه یا پوست مجرا را به نحوی بازسازی کرد که بیمار به شکل طبیعی زندگی کند. 

\n\n

وی اضافه کرد: این جراحی در شمار اندکی از دانشگاه های کشور و توسط جراحان معدودی انجام می شود. 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر