پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: یک رسانه افغانستان گزارش داد که سرکرده جدید گروه طالبان پس از انتشار خبرهای تایید شده مرگ ملا اختر منصور، منصوب شد.
کد خبر: ۱۷۲۵۰
شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۹

فکرشهر: یک رسانه افغانستان گزارش داد که سرکرده جدید گروه طالبان پس از انتشار خبرهای تایید شده مرگ ملا اختر منصور، منصوب شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، خبرگزاری آوا افغانستان نوشت: در حالی که خبرهایی ضد و نقیض از مرگ ملا اختر منصور دومین رهبر گروه طالبان منتشر شده است، اما گفته می شود که مولوی هیبت الله آخند زاده سرپرست گروه طالبان شده است.
\n 
\nبراساس تازه ترین گزارش ها "ملا اخترمحمد منصور" دومین رهبر گروه طالبان روز پنج شنبه در اثر جراحات شدید که در بدنش وارد شده بود در یکی از بیمارستان های کویته پاکستان درگذشته و بلافاصله مولوی هیبت الله آخندزاده سرپرستی گروه طالبان را بر عهده گرفته است.
\n 
\nملا اخترمحمد منصور رهبر گروه طالیان چهار شنبه هفته گذشته در یک درگیری درونی در منزل یکی از فرماندهان طالبان در کویته پاکستان به شدت زخمی و پنج تن دیگر کشته شدند.
\n 
\nرهبرطالبان پس از درگیری و وارد شدن جراحات زیاد در بدنش، جهت مداوا توسط افرادش به یکی از بیمارستان های کوتته پاکستان منتقل شد اما روز پنجشنبه جان داده است.
\n 
\nگزارش های به دست آمده حاکی از آنست که گروه طالبان پس از درگذشت ملا اخترمحمد منصور، "مولوی هيبت الله آخند زاده" معاون وی را به حيث سرپرست اين گروه تعيين کرده اند.
\n 
\nگروه طالبان تا کنون خبر مرگ ملا منصور و جانشین وی را تایید نکرده بلکه یکی از سخنگویان این گروه به تمام مسئولان ولایتی، ولسوالی ها و فرماندهان این گروه خبر زخمی شدن ملا اخترمنصور را داده است.
\n 
\nمولوی هیبت الله آخند زاده و سراج الدین حقانی به عنوان معاونان ملا اختر محمد منصور تعیین شده بود.
\n 
\nهمچنین رویترز به نقل از منابع پاکستانی گزارش داده است که ملااختر محمد منصور رهبر گروه طالبان درگذشته است.

\n\n

 

\n\n

منبع: میزان

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر