پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: احیای بافت قدیم بوشهر در دستور کار قرار دارد.\r\n
کد خبر: ۱۸۳۹
چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۸

فکرشهر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: احیای بافت قدیم بوشهر در دستور کار قرار دارد.
به گزارش فکرشهر، شاپور رستمی صبح چهارشنبه در آئین کلنگ‌زنی طرح ساماندهی بافت تاریخی بوشهر اظهار داشت: توسعه خدمات شهری در بافت تاریخی بوشهر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بافت قدیم بوشهر احیا شده و رونق می‌یابد.

وی افزود: بافت تاریخی بوشهر دارای 38 هکتار وسعت است که بازسازی و مرمت این محدوده با تلاش می‌توان در مدت کوتاهی انجام داد و تسریع در اجرای این طرح با همت مسئولان انجام خواهد شد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر ادامه داد: کمتر روزهایی است که مجموعه شهرداری و سایر دستگاه‌های اجرایی در کنار هم بوده و برای خدمت رسانی با یکدیگر اینگونه تعامل دارند.

رستمی در ادامه با اشاره به اهمیت همکاری و همراهی همه مسئولان برای اجرای طرح‌های مختلف، تصریح کرد: باید در خصوص تعامل و همکاری پروژه با دید مثبتی به این قضیه نگاه کرده و همدلی را بیشتر از گذشته کنیم.

احیای محور شرقی و غربی بافت قدیم بوشهر

شهردار بوشهر نیز در این آئین اظهار داشت: ساماندهی بافت تاریخی بوشهر در محل گذر وحدت میدان مسجد جمعه با هدف احیای محور شرقی و غربی اجرا می‌شود.

سعید آزاد شهرکی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای اجرای این طرح و همکاری‌های مسئولان، تصریح کرد: اگر اتفاقی در این پروژه نیفتد تا شهریور ماه به بهره برداری می رسد.

بوشهر به عنوان شهر پایلوت بافت تاریخی انتخاب شد

مشاور مرمت در بافت تاریخی بوشهر نیز در این مراسم گفت: بوشهر، خصیصه مردم داری و سازش گری اش معرف تمام ایران بوده و بافت تاریخی این شهر باعث پیوند بین آن با دیگر شهرها شده است.

دکتر علی کولیوند ادامه داد: در جلسه‌ای که در تهران داشتیم بوشهر به عنوان شهر پایلوت بافت تاریخی انتخاب شده و از سویی دیگر در بافت تاریخی فرسوده نیز بوشهر پس از تبریز انتخاب شده و مجوز ساخت دو هزار واحد مسکونی به آن اختصاص داده شده است.

ساخت گذر وحدت با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد تومان

وی تصریح کرد: این گذر با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد تومان که هزینه اش بین استانداری، شهرداری، وزارت راه و شهرسازی تقسیم شده است کلنگ خورده و شامل 20 هزار متر مربع کف سازی و زیر سازی بوده و تا یک سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

مشاور مرمت در بافت تاریخی بوشهر اظهار داشت: سقف اول آن بالغ بر دو میلیارد تومان بوده که تا پایان سال 93، سه میلیارد تومان واریز می شود.

وی از مردم بوشهر خواست خانه پدری خود را برای سرمایه گذاری در خدمت تاریخ بوشهر قرار داده چرا که این بافت تاریخی است که بوشهر را زنده نگه می دارد. /ص

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر