جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: امام جمعه موقت تهران با تاکید بر این که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بر محصولات فرهنگی نظارت کامل داشته باشد، گفت: مبادا با مجوز وزارت ارشاد کتابی که رنگ اسلامی ندارد بلکه ضد اسلام است، چاپ شود.به گزارش فکرشهر، آیت الله احمد جنتی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته در دانشگاه تهران «فرهنگ» را مساله ای همیشگی برای جامعه دانست و اظهار داشت: دستگاه های مختلفی اعم از حوزه های علمی، دانشگاه ها، آموزش و پرورش، سپاه پاسداران، سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه فرهنگ فعالیت دارند.
کد خبر: ۱۸۸۹
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۶

فکرشهر: امام جمعه موقت تهران با تاکید بر این که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بر محصولات فرهنگی نظارت کامل داشته باشد، گفت: مبادا با مجوز وزارت ارشاد کتابی که رنگ اسلامی ندارد بلکه ضد اسلام است، چاپ شود.

به گزارش فکرشهر، آیت الله احمد جنتی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته در دانشگاه تهران «فرهنگ» را مساله ای همیشگی برای جامعه دانست و اظهار داشت: دستگاه های مختلفی اعم از حوزه های علمی، دانشگاه ها، آموزش و پرورش، سپاه پاسداران، سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه فرهنگ فعالیت دارند.

وی افزود: یکی از این دستگاه ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که باید توجه کرد این «ارشاد اسلامی» است؛ یعنی باید اسلامی فکر کنند، اسلامی تصمیم بگیرند و اسلامی با مسایل برخورد کنند.

جنتی تاکید کرد: مبادا با مجوز وزارت ارشاد کتابی که رنگ اسلامی ندارد بلکه ضد اسلام است چاپ شود؛ حتی نویسنده اگر بی اعتقاد و بی پرواست و بی ایمان و لابالی است نباید آثارش منتشر شود؛ چنین نویسنده ای اگر بین مردم جای باز کند، آثارش را می خوانند و در حالی که کم کم طرز تفکر خود را در این آثارش می آورد.

دبیر شورای نگهبان نظارت بر امور فرهنگی را «سخت» دانست و تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بر محصولات فرهنگی نظارت کامل داشته باشد.

وی افزود: مبادا در محصولات فرهنگی ابتذال، فرهنگ غربی و حتی خود کم بینی و احساس حقارت ترویج نظارت شود یا به چشم عظمت و بزرگی به دیگران نگاه کنیم و خود را کوچک ببینیم و لذا محصولات فرهنگی نباید این روحیه را در انسان ها بوجود بیاورد.

جنتی تاکید کرد: باید مراقب ویروس هایی که اینطور می روید و فرهنگ مردم و آثار فرهنگی را از بین می برد و فاسد می کند، بود.

وی با بیان این که باید علف های هرزه ای که می روید و مانع رشد گل ها می شود را پیدا کرد، گفت: این کار بسیار سختی است و هر کس می تواند باید در این قضیه به مسوولان فرهنگی کمک کرد.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: اگر مسوولان کار اشتباهی می کنند باید دوستانه و خیرخواهانه به آنها تذکر داد که قاعدتا آنها هم قبول می کنند چون عنادی ندارد و اگر هم خدمتی کرد باید از آنها تشکر کرد.

وی در عین حال افزود: البته در این مدت کارهاو خدمات خوبی هم در وزارت ارشاد صورت گرفته که آثار آن بعدها ظاهر می شود.

 

** قوه قضاییه حرکات رئوس فتنه را رصد کند 

دبیر شورای نگهبان با قدردانی از قوه قضاییه در برخورد با فتنه اظهار داشت: قوه قضاییه برخورد خوب و قاطعی با فتنه و فتنه گر دارد اما برخی فتنه گران و حتی برخی رئوس فتنه آزادانه راه می روند و هر کاری که دلشان می خواهد می کنند. 

جنتی با بیان این که اینها بیکار ننشسته اند، افزود: در درجه نخست باید قوه قضاییه اینها را رصد کند تا مشخص شود که کجا می روند؛ چه تزریق می کنند، چه شبکه هایی را بوجود می آورند. 

دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: همه باید به مسوولان کمک کنند تا ریشه فتنه را بر اندازند. 

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه به شرایط حاکم بر مصر اشاره کرد: انسان دلش می سوزد که یک کشور اسلامی دارای سابقه هزار ساله کارش به جایی برسد که عده ای نظامی بر اوضاع آن مسلط شوند و رییس جمهور منتخب مردم را کنار بزنند و زندانی کنند و آرای مردم را زیر پا بگذارند. 

جنتی با انتقاد از رای دادگاه مصر برای اعدام هوادارن و فعالان گروه اخوان المسلمین، اظهار داشت: اگر در گذشته فهرست ها چند 10 نفره بود، امروز فهرست ها صدتا صدتایی شده است. 

وی افزود: خداوند آمریکایی ها را لعنت کند؛ اینها فتنه هایی است که زیر سر آمریکایی هاست، آنها بودند که این وضعیت را بوجود آوردند و رییس جمهور را کنار گذاشتند و بسیاری از مردم بیچاره در خیابان ها کشته شدند. 

دبیر شورای نگهبان به بحران اوکراین و دخالت آمریکا در این منطقه نیز اشاره کرد و گفت: در اوکراین نیز رییس جمهور مردم را با زور کنار زدند ولی تجربه بسیار خوبی بود زیرا فهمیدند که دود این کار در چشم خودشان رفت. 

وی افزود: یعنی به جای این که کل کشور اوکراین را در اختیار بگیرند و بر آن حکومت کنند، فعلا اوکراین در حال تجزیه شدن است و دیگران بهره برداری می کنند. 

جنتی تاکید کرد: آمریکایی ها بفهمند که کارهای ضد مردمی و انقلابی همیشه به نفع آنها تمام نمی شود و دیگر همه جا فشار نیاورند که حاکم مورد قبول مردم را کنار نزنند که حاکم دست نشانده آنان سرکار بیاید. 

خطیب نماز جمعه تهران به انتخابات عراق نیز اشاره کرد و افزود: انشاءالله خداوند این برادر عزیز عراقی را از شر تروریست ها، تکفیری ها و همه اشرار نجات دهد. 

 

** تشویق جوان برای مطالعه آثار شهید مطهری 

دبیر شورای نگهبان با گرامیداشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری، از وی به عنوان عالمی تلاشگر و مخلص یاد کرد و گفت: قلم و زبان وی در اختیار اسلام، انقلاب و خدمت به مردم بود و آثار خوبی از خود به جای گذاشته است که بهتر است جوانان را به خواندن این آثار تشویق کنیم. 

جنتی از شهید مطهری به عنوان یک اسلام شناس یاد کرد و افزود: آثار وی می تواند نیازهای فکری جوانان را تامین کند و برای پرسش های آنان پاسخ ارایه کند. 

امام جمعه موقت تهران با گرامیداشت روز معلم نیز گفت: معلم اول خداست و بعد از آن پیامبر (ص) قرار دارد و اگر معلمان این شان و جایگاه را بدانند، مسیر زندگی شان تغییر می کند. 

جنتی اظهار داشت: معلمان باید بیش از آموزش به پرورش دانش آموزان توجه کنند و افرادی امیدوار، علاقه مند به خدا، راستگو، منزجر از دروغ، حلال خور، حامی مظلوم، دشمن ظالم و مجاهد فی سبیل الله و ایثارگر به جامعه تحویل دهند. 

وی با تاکید بر ضرورت تبیین ارزش های اسلامی و معنویت از سوی معلمان به نسل های آینده اظهار داشت: باید علاوه بر تبیین ولایت فقیه، مقابله با سبک زندگی غربی، تاثر نگرفتن از ماهواره و این که زندگی غربی چیزی جز ظلمات نیست به دانش آموزان آموزش داده شود. 

 

** استقبال از اقدام دولت در تقبل هزینه بیمارستان ها 

جنتی از اقدام دولت در تقبل 90 درصد از هزینه بیمارستان ها استقبال کرد و افزود: این اقدام 

کمکی به همه از جمله کارگران است زیرا اینها پولی برای درمان بیماری ها ندارند و از این رو باید از اقدام دولت تشکر کرد. 

دبیر شورای نگهبان با گرامیداشت روز جهانی کارگر، بر تامین نیازهای معیشتی و نیز توجه به ابعاد معنوی زندگی کارگران تاکید کرد و افزود: در کنار تامین جنبه های مادی زندگی کارگران باید به فضیلت های معنوی نیز توجه شود تا آنان نیز به افرادی با معرفت و خداشناس و دارای احساس مسوولیت در امور جاری کشور تبدیل شوند. 

جنتی با اشاره به حضور رهبر معظم انقلاب در کارخانجات گروه صنعتی مپنا در روزکارگر اظهار داشت: کارگردان این گروه صنعتی که نمونه صنعت دانش بنیان است، کارهای عجیبی کردند. 

وی افزود: این کارگران هستند که در بخش های مختلف اقتصاد کشور از کشاورزی تا صنعت حضور دارند و رکن جامعه ما هستند که باید به آنها احترام کرد. 

جنتی با اشاره به سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی همه باید اجناس داخلی تولید کنیم زیرا مصرف کالای خارجی به معنی دراز کردن دست گدایی به سمت دیگران است که مصداق سلطه پذیری است. 

وی با بیان این که مصرف جنس داخلی، سبب افزایش تولید و اشتغال در کشور است گفت: مردم باید بدانند که استفاده از جنس خارجی افتخار نیست بلکه حقارت است. 

جنتی از تولیدکنندگان نیز خواست تا کیفیت کالاهای خود را ارتقا دهند تا مصرف کنندگان نیز به خرید این اجناس با کیفیت و قیمت مناسب رغبت کنند. 

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر