چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر/ مدیر امور عشایر استان بوشهر در جمع خبرنگاران:
فکرشهر: مدیر امور عشایر استان بوشهر گفت: عشایر استان بوشهر، عشایر قشقایی هستند و ۴۳۰۰ خانوار جمعیت عشایری با جمعیتی بالغ بر ۱۸ هزار نفر هستند و می‌توان گفت حدود دو درصد جمعیت استان را عشایر تشکیل می‌دهند...
کد خبر: ۲۰۰۰۰۶۳
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: مدیر امور عشایر استان بوشهر گفت: عشایر استان بوشهر، عشایر قشقایی هستند و ۴۳۰۰ خانوار جمعیت عشایری با جمعیتی بالغ بر ۱۸ هزار نفر هستند و می‌توان گفت حدود دو درصد جمعیت استان را عشایر تشکیل می‌دهند.

به گزارش «فکرشهر»، «مهدی رستمی»، که در نشست خبری به مناسبت روز روستا و عشایر، سخن می‌گفت، افزود: ۸۰ درصد عشایر استان بوشهر ساکن دشتستان خصوصا بخش ارم و بوشکان هستند و دام‌های آن‌ها نیز دام سبک است که ۶۹۰۰ تن گوشت قرمز در طول سال تولید می‌کنند.

وی بیان داشت: ۴۰ درصد مراتع استان در اختیار عشایر است که حدود ۸۸۸ هزار هکتار می‌شود که باتوجه به خشکسالی‌های اخیر، ۱۵ کیلوگرم علوفه در هر هکتار تولید می‌شود.

رستمی گفت: برای عشایر، از بودجه استانی سال گذشته، بیش از ۸ میلیارد تومان تخصیص داده شد؛ همچنین بودجه ملی نیز ۳۷ میلیارد تومان مصوب بود که حدود ۲۶ میلیارد تومان آن تخصیص داده شد.

مدیر امور عشایر استان بوشهر، اظهارداشت: آموزش، حلقه گمشده عشایر در استان بوشهر است و عشایر استان، از نظر امکانات و رفاهی، چیزی ندارند و نمی‌دانم چرا آموزش و پرورش ما مستقل نشده و ساماندهی دانش آموزان عشایری استان بوشهر توسط آموزش و پرورش استان فارس انجام می‌شود که همین امر، مشکلات فراوانی برای دانش اموزان استان بوشهر ایجاد کرده است و نیاز است که اداره مربوط به عشایر که بیش از ۱۱۰۰ دانش اموز را شامل می‌شود، تشکیل شود.

به گزارش «فکرشهر»، این نشست ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر