پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۰۵۱۷
سه‌شنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: با تکمیل طرح‌های در نظر گرفته شده تا سه سال آینده در مجموع ۶۰۰ تخت جدید بیمارستانی در استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد محمدی‌زاده در نشست با مجمع خیرین سلامت استان بوشهر با بیان اینکه تعداد تخت‌های بیمارستانی استان بوشهر از میانگین کشوری پایین‌تر است گفت: در مدت ۶۰ سال تا قبل از دولت سیزدهم، استان بوشهر دارای یک‌هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی دولتی بدون بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه تعداد تخت‌های بیمارستانی استان بوشهر نسبت به میانگین کشور ۵۰۰ تخت کم دارد تصریح کرد: با اجرا طرح‌های مختلف، اکنون عملیات ساخت جایگزین بیمارستان فاطمه زهرا (س) بوشهر تحت عنوان بیمارستان مادر و کودک با ۱۶۰ تخت آغاز شده و دارای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

استاندار بوشهر ساخت بیمارستان برازجان با ۱۸۰ تخت را از دیگر طرح‌ها دانست و خاطرنشان کرد: مرکز بیماری خاص بوشهر نیز با ۶۵ تحت در حال ساخت است و در مجموع ۴۰۰ تحت بیمارستانی به ظرفیت حوزه درمان استان بوشهر افزوده می‌شود.

محمدی‌زاده اضافه کرد: علاوه بر این در سفر دوم رئیس جمهور مصوبه ساخت بیمارستان ۲۰۰ تختی در کنگان اخذ شد که برای ساخت این طرح ۶۰۰ میلیارد تومان شامل ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات حوزه نفت و ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر هم از محل اعتبارات وزارت بهداشت و درمان تصویب شد.

وی بیان کرد: با تکمیل این طرح‌ها تا سه سال آینده در مجموع ۶۰۰ تخت جدید بیمارستانی در استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

استاندار بوشهر راه حل مشکلات جامعه مشارکت بخش خصوصی دانست و تأکید کرد: حضور مردم در حل مشکلات جامعه نقش مهم و اثرگذاری دارد و باید زمینه مشارکت خیرین سلامت در عرصه ساخت و تجهیز مراکز درمانی فراهم شود.

محمدی‌زاده اضافه کرد: اکنون مراکز مختلف درمانی با مشارکت بخش خصوصی در حال اجرا است که حل مشکلات سرمایه‌گذاران و حمایت از آنان یک ضرورت است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر