پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: روسیه با کمک پهپاد ایرانی کرار توانسته این جنگنده‌ها را ساقط کند. پهپاد‌های منتقل شده برای استفاده در منطقه خط مقدم در نظر گرفته شده اند. این پهپاد‌ها...
کد خبر: ۲۰۰۰۶۵۹
جمعه ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹

فکرشهر: منابع نظامی از احتمال به کار گرفتن پهپاد ایرانی کرار از سوی نیرو‌های روسیه در جنگ اوکراین خبر داده اند، چون بنا به مدعای آن‌ها تعداد زیادی از هواپیما‌های سوخو-۲۴ ارتش اوکراین طی روز‌های گذشته از سوی روسیه منهدم شده اند.

به گزارش فکرشهر از عصرایران به نقل از "ریپورتر"، بنا به مدعای برخی منابع، ایران اخیرا پهپاد کرار مجهز به موشک‌های مجید و شهاب را به مسکو تحویل داده است.

این احتمال وجود دارد که نیرو‌های مسلح روسیه با کمک این پهپاد‌ها توانسته اند در مدت ۵ روز ۲۴ فروند هواپیمای اوکراینی را مورد اصابت قرار دهند، همانطور که "سرگئی شویگو" وزیر دفاع روسیه روز گذشته از سرنگون کردن این تعداد هواپیمای اوکراینی خبر داده است.

بر اساس این گزارش، پهپاد‌های منتقل شده برای استفاده در منطقه خط مقدم در نظر گرفته شده اند. این پهپاد‌ها منطقه‌ای از ۱۲ تا ۲۰ کیلومتر در ارتفاع را با مداومت پروازی حدود ۴ ساعت کنترل می‌کنند.

پهپاد‌های کرار را می‌توان به موشک‌های هوا به سطح و هوا به هوا با برد ۵۰۰ متر تا ۱۲ کیلومتر مسلح کرد.

تحول عجیب در جنگ هوایی روسیه و اوکراین/ سرنگونی ۲۴ هواپیمای اوکراینی در ۵ روز / ریپورتر: کار مجید و شهاب ایرانی است
چند روز پیش نیرو‌های مسلح ایران از نوسازی این پهپاد‌ها (کرار) خبر داد که باعث افزایش برد پرواز، سرعت و حداکثر ارتفاع عملیاتی آن‌ها شده است.

اولین پهپاد‌ها از این نوع در سال ۲۰۲۱ توسط ارتش ایران آزمایش شدند و به عنوان رهگیر حامل موشک برای انهدام اهداف هوایی عمل کردند.

تحول عجیب در جنگ هوایی روسیه و اوکراین/ سرنگونی ۲۴ هواپیمای اوکراینی در ۵ روز / ریپورتر: کار مجید و شهاب ایرانی است

بالا: موشک مجید - پایین: موشک شهاب

روسیه پیشتر نیز به طور مستمر از پهپاد‌های شاهد-۱۳۶ در جبهه نبرد اوکراین استفاده کرده و با استفاده از آن ضرباتی سنگین به نیرو‌های اوکراینی وارد کرده است.

ایران با رد فروش این پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین می‌گوید در چارچوب همکاری‌های نظامی و دفاعی با فدراسیون روسیه پیش از آغاز جنگ اوکراین نسخه‌هایی از پهپاد‌های شاهد را به روسیه فروخته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر