پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: وی یادآور شد: همه این افراد در خصوص چگونگی فعالیت قانونمند در فضای مجازی مورد توجیه قرار گرفتند....
کد خبر: ۲۰۰۰۷۰۸
شنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸

فکرشهر: فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: ۱۵ نفر از افرادی که در قالب عکاسی آزاد، اقدام به تولید و انتشار محتوای مبتذل در فضای مجازی کرده توسط پلیس فتا استان شناسایی، احضار و برخی دستگیر شدند.

به گزارش فکرشهر از پلیس، «سردار حیدر سوسنی» روز شنبه اظهار کرد: ادمین‌های این صفحات اینستاگرامی پس از تصویر برداری از مشتریان خود گاهی بدون اجازه آنها، اقدام به انتشار در قالب پست و استوری به صورت گسترده و عمومی کرده اند.

وی افزود: این نوع کارکرد این افراد بدون مجوز و به این شکل ضمن ترویج ابتذال باعث نارضایتی شهروندان قانون‌مدار و بویژه خانواده‌ها شده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر تصریح کرد: کارشناسان سایبر پلیس فتا بر حسب وظایف ذاتی و با احترام به نگرانی والدین از تاثیرگذاری منفی اینگونه محتوا‌های غیراخلاقی در تربیت فرزندانشان و پس از اخذ مجوز قضایی، متهمین را احضار و برخی دستگیر کرده و پس از انجام تحقیقات تکمیلی و حذف تمامی محتوا‌های مجرمانه از تارنما‌های در اختیار، به مراجع ذیصلاح قضایی جهت سیر مراحل نهایی قانونی معرفی شدند.

سوسنی یادآور شد: حسب بررسی‌های تخصصی افسران پلیس فتا مشخص گردید که برخی از متهمین دستگیر شده با الگوگیری از صفحات اینستاگرامی یا مجلات خارجی و بدون توجه به هنجار‌ها و ارزش‌های عرفی جامعه و برخلاف قوانین حاکم بر کشور، اقدام به تهیه تصاویر مختلف بدون حجاب از مشتریان بانو کرده و با انتشار محتوا‌های تولید شده غیراخلاقی و مبتذل، بدنبال جذب دنبال کننده و افزایش آمار میزان بازدید پست‌های خود بودند.

وی یادآور شد: همه این افراد در خصوص چگونگی فعالیت قانونمند در فضای مجازی مورد توجیه قرار گرفتند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر ضمن توصیه به کاربران فضای مجازی جهت حضور و فعالیت قانونمند در این بستر و حوزه گسترده، تاکید کرد: پلیس برای ایجاد فضایی امن و سرشار از آرامش در کنار شهروندان قانونمدار بصورت شبانه روز حضور دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر