پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در نشست سفیر جمهوری اسلامی و فرماندار دشتستان مطرح شد:
فکرشهر: سفیر ایران در عمان از همکاری و حمایت از صادرکنندگان استان بوشهر خبر داد و گفت: سفارتخانه جمهوری اسلامی در عمان برای تسهیل در صادرات محصولات خرمای استان بوشهر به عمان آمادگی دارد...
کد خبر: ۲۰۰۰۷۹۵
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵

فکرشهر: سفیر ایران در عمان از همکاری و حمایت از صادرکنندگان استان بوشهر خبر داد و گفت: سفارتخانه جمهوری اسلامی در عمان برای تسهیل در صادرات محصولات خرمای استان بوشهر به عمان آمادگی دارد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، راهکار‌های توسعه همکاری اقتصادی و تجاری با کشور عمان در نشست سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان و فرماندار دشتستان بررسی شد. در این نشست سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان از گسترش سرمایه‌گذاری و همکاری در زمینه‌های مختلف اقتصادی، کشاورزی و تجاری ایران و عمان خبر داد و اظهار داشت: روابط تجاری و اقتصادی ایران و عمان در سال‌های اخیر افزایش قابل توجهی یافته است.

علی نجفی ضمن تشریح شرایط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی عمان و همچنین بیان چالش‌ها و فرصت‌های صادراتی و تجاری، از آمادگی سفارتخانه جمهوری اسلامی در عمان برای همکاری و حمایت از صادرکنندگان خرما استان بوشهر برای تسهیل در صادرات محصولات به عمان خبر داد.

فرماندار شهرستان دشتستان نیز با تشریح وضعیت جغرافیایی و اقتصادی استان بوشهر و شهرستان دشتستان در بخش کشاورزی و ظرفیت‌های تولیدی به ویژه تولید نخیلات آمادگی برای صادرات خرما به کشور عمان برای دستیابی به بازار‌های جدید را اعلام کرد.

احمد بنافی خاطرنشان کرد: تشکیل گروه‌های صادراتی یا به عبارتی کنسرسیوم‌های صادراتی خرما با همین هدف صورت گرفته و عملاً به‌دنبال حضور محصولات تولیدی استان بوشهر در بازار‌های جدید کشور‌های منطقه هستیم.

وی گفت: با همین هدف در نمایشگاه‌های خرما در منطقه شرکت می‌کنیم تا بتوانیم با عرصه محصولات خرما که در استان بوشهر و شهرستان دشتستان بسته‌بندی و فرآوری می‌شوند، هم ظرفیت‌های جدید را به خوبی شناسایی کنیم و هم بتوانیم محصولات تولیدی خود را با هدف دستیابی به بازار جدید عرضه کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر