پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۰۸۵۵
سه‌شنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲

فکرشهر: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با بیان اینکه به زوج‌های متولد دهه ۶۰ ساکن روستا‌ها تسهیلات ویژه‌ای پرداخت می‌شود گفت: به این زوج‌ها در کنار پرداخت وام ازدواج، مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای مسکن، ازدواج و اشتغال تعلق می‌گیرد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، احمد محمدی‌زاده در جلسه قرارگاه جوانی جمعیت استان بوشهر با اشاره به ارائه گزارش روند ازدواج و فرزندآوری در استان از سوی مسئولان ذیربط اظهار داشت: خوشبختانه در نیمه نخست امسال وضعیت ازدواج و کاهش طلاق روند خوبی در استان بوشهر ثبت شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت فرزندآوری در استان بوشهر در شش ماه نخست سال جاری مثبت شده است گفت: در نیمه دوم سال با توجه به بهبود وضعیت آب و هوا استان بوشهر برنامه مراسم ازدواج به ویژه برنامه‌های ازدواج آسان افزایش بیشتری خواهد یافت.

استاندار بوشهر از استقرار کارشناسان سازمان تبلیغات اسلامی کشور در استان خبر داد و بیان کرد: این کارشناسان در نیمه دوم امسال با حضور در نقاط مختلف استان پیرامون رویداد ملی جوانی جمعیت و خانواده با استفاده از ظرفیت‌های مردمی فعالیت مشترک انجام می‌دهند.

محمدی‌زاده از فراهم شدن شرایط لازم برای کاهش آمار طلاق و افزایش ازدواج و فرزندآوری در نیمه دوم سال خبر داد و خاطرنشان کرد: تسهیلات پرداخت وام ازدواج و واگذاری زمین مسکونی به مشمولان قانون جوانی جمعیت در استان بوشهر در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار دارد.

وی از فعال شدن ستاد‌های ازدواج آسان و فرزندآوری در همه شهرستان‌های استان بوشهر از آغاز رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و متخصصان طرح‌های مورد نظر در نقاط مختلف استان بوشهر اجرایی می‌شود.

آغاز رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر نیز با اشاره به برنامه‌های تدوین شده تصریح کرد: در ستاد جوانی جمعیت استان بوشهر مقرر شد در نیمه دوم امسال رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه در ۹ کارگروه با حضور خانواده‌ها در راستای تقویت و تحکیم بنیان خانواده‌ها آغاز به‌کار کند.

رقیه زنگنه‌نژاد بازی، آموزش، مهارت‌های زندگی و طرح‌های حوزه جوانی جمعیت را از جمله موضوعات رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه دانست و بیان کرد: این مهم در بوشهر به‌عنوان استان پایلوت کشوری آغاز به‌کار می‌کند.

وی با بیان اینکه مسئولان، کارشناسان و مجریان برنامه رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه در استان بوشهر مستقر می‌شوند خاطرنشان کرد: در حوزه ازدواج مقرر شد که همه شهرستان‌ها، دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها از ظرفیت مجموعه تبیان و همدم در موضوع ازدواج استفاده کنند.

پرداخت تسهیلات ویژه به زوج‌های دهه شصتی روستایی

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر اضافه کرد: مجموعه یاد شده ملی است و شرایط همسان‌گزینی زوج‌ها ایجاد می‌کنند و در همین راستا در حوزه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برای دهه شصتی‌های ساکن روستا‌ها که زوج و زوجه متولد دهه ۶۰ باشند تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

زنگنه‌نژاد اضافه کرد: به این زوج‌ها در کنار پرداخت وام ازدواج بانک‌ها، مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای مسکن، ازدواج و اشتغال تعلق می‌گیرد.

وی بیان کرد: در حوزه تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تأکید شد با یک جدیتی افراد متقاضی که در صف انتظار هستند هر چه سریعتر تسهیلات خود را دریافت کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۱۵ درصد تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان بوشهر محقق شده است گفت: تلاش می‌شود زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در نیمه دوم امسال به جامعه هدف افزایش یابد و صف انتظار به کمترین حد خودش در سطح استان برسد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر