پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۱۰۸۶
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲

فکرشهر: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: وظیفه ما خود را در معرض رأی مردم قرار دادن است و مردم هم ان‌شاءالله مثل گذشته به صحنه خواهند آمد و با تشخیص خودشان اصلح را انتخاب می‌کنند.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، آیت‌الله سیداحمد خاتمی پس از ثبت‌نام در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور، اظهار کرد: وظیفه دیدم برای اعلام وفاداری به نظام و اینکه در خدمت نظام اسلامی هستیم از حوزه انتخابیه کرمان برای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری کاندیدا شوم.

وی افزود: وظیفه ما خود را در معرض رأی مردم قرار دادن است و مردم هم ان‌شاء‌الله مثل گذشته به صحنه خواهند آمد و با تشخیص خودشان اصلح را انتخاب می‌کنند.

عضو فقهای شورای نگهبان یادآور شد: شورای نگهبان کف صلاحیت را اعلام می‌کند، اما این مردم هستند که در انتخابات مجلس شورا و خبرگان، نمایندگان را انتخاب می‌کنند.

خاتمی با بیان اینکه انتخابات هدیه خداوند به مردم ما پس از پیروزی انقلاب است، یادآور شد: حقیقت این است که پیش از پیروزی انقلاب، حکومت روسیاه پهلوی و دیگر حکومت‌های قبلی برای مردم حساب باز نمی‌کردند و خود را همه‌کاره می‌دانستند، اما در جمهوری اسلامی مردم حدود ۴۰ بار پای صندوق رأی آمدند و سرنوشت خود را رقم زدند. این معنای جمهوریت نظام و باعث افتخار جمهوری اسلامی است. ما مردم‌سالاری دینی داریم و ۴۴ سال است با تز مردم‌سالاری دینی کشور اداره می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پاسخ به پرسشی درباره احتمال ارائه لیست مشترک جامعتین برای انتخابات خبرگان اظهار کرد: در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مثل ادوار گذشته انشالله با همکاری جامعه روحانیت به عرصه انتخابات خبرگان رهبری وارد می‌شویم و کاندیدا‌های اصلح را از نظر جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز معرفی می‌کنیم. این وظیفه ماست که برای مجلس خبرگان رهبری که مجلس فقاهتی است از علمای بلاد نظرخواهی کنیم تا لیست انتخابات را آماده کنیم و امیدوارم به یک لیست مشترک با جامعه روحانیت دست یابیم.

وی با بیان اینکه در همه ادوار انتخابات چه مجلس شورای اسلامی و چه خبرگان، راهبرد دشمنان، برگزاری انتخابات کم‌رمق و بی‌نشاط است، اظهار کرد: در این دوره، اما این انگیزه ضدانقلاب و کسانی که نمی‌پسندند زور نظام اسلامی بیشتر شود، طرح خواسته خودشان در قالب این سئوال است که «چه کنیم مردم در انتخابات حاضر شوند»، پاسخ این است که اکثریت مردم ایران ۴۴ سال است همراه با نظام بوده‌اند و پایداری خود را در این امر نشان داده‌اند.

خاتمی تاکید کرد: متدینان براساس دین خود پای صندوق می‌آیند و دیگرانی که کشورشان و سربلندی آن را دوست دارند به خاطر میهن خود می‌آیند. مردم نظر خود را پای صندوق رأی ابراز کنند. ارادت ما به مردم شعاری نیست، بلکه واقعی است. ما رأی مردم را تشریفاتی نمی‌دانیم، بلکه تأثیرگذار می‌بینیم و امیدواریم این رأی برای اداره کشور اثرگذار شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر