پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: ۱۰ هزار خانوار با ۲ هزار و ۲۵۰ شناور از طریق صید و صیادی در این استان ارتزاق می‌کنند...
کد خبر: ۲۰۰۱۱۵۲
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶

فکرشهر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: ۱۰ هزار خانوار با ۲ هزار و ۲۵۰ شناور از طریق صید و صیادی در این استان ارتزاق می‌کنند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، "علی باستین" در نشست بررسی وضعیت توزیع عرضه سوخت به شناور صیادی استان بوشهر اظهار کرد: عمده فعالیت این خانوار‌ها از طریق صید آبزیان و همچنین ملوانی و سفر به کشور‌های حوزه خلیج فارس برای تجارت دریایی است.

وی افزود: یکی از نیاز‌های مهم این شناور‌ها تامین سوخت است که به عنوان یک دغدغه مهم پیش روی فعالان این بخش قرار دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر تصریح کرد: دولت نیز دغدغه این افراد را به خوبی درک کرده و با یک سری برنامه‌ریزی‌ها به دنبال تامین سوخت مصرفی آن‌ها است.

باستین با اشاره به یک سری مشکلات پیش روی تامین سوخت شناور‌های صیادی و سفاری عنوان کرد: جایگاه دارانی که در نقاط ساحلی و بنادر مستقر هستند به ناچار بایستی هزینه حمل سوخت از مخازن شرکت پخش فرآورد‌های نفتی را بپردازند که برای آن‌ها هزینه بر است.

وی ادامه داد: از یک سو این جایگاه‌داران قادر به افزایش قیمت سوخت برای جبران هزینه حمل آن از مبدا شرکت پخش فرآورده‌های نفتی نیستند و از سویی نیز این شرایط برای آن‌ها مقرون به صرفه نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر ادامه داد: در سفر دوم دولت سیزدهم به استان بوشهر این موضوع مطرح و همسان‌سازی سوخت‌رسانی به جایگاه‌های صیادان پیشنهاد شد که مورد تأیید و تصویب قرار گرفت.

باستین گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که صاحبان شناور‌ها در استان بوشهر کمترین میزان تخلف و فروش سوخت را در دریا دارند به گونه‌ای که عدد آن در طول سال بسیار ناچیز است.

وی بیان کرد: با نظارت‌های مستمر و از طریق تجهیزات الکترونیکی، میزان استفاده از سوخت هر شناور پایش و از ارتکاب هر گونه تخلف جلوگیری می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر