پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۱۲۲۸
شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۸

فکرشهر: گروه جهادی بازسازی مقبره شهید رئیس‌علی دلواری در وادی‌السلام نجف اشرف عراق مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، حسین نامور در آیین تجلیل از گروه جهادی بازسازی آرامگاه شهید رئیس‌علی دلواری در نجف اشرف کشور عراق اظهار داشت: این طرح به‌صورت خودجوش مردمی و با همکاری ستاد عتبات عالیات نجف اشرف و استان بوشهر و حمایت‌های مطلوب و درخور تحسین کنسولگری ایران در شهر نجف عراق انجام شد.

مسئول ستاد عتبات عالیات دلوار شهرستان تنگستان با بیان اینکه "بازسازی آرامگاه شهید رئیس‌علی دلواری پس از مهار ویروس کرونا اواسط اردیبهشت امسال آغاز شد"، گفت: مرمت و بازسازی آرامگاه شهید رئیس‌علی دلواری با تلاش گروه جهادی در سخت‌ترین شرایط در وادی‌السلام نجف اشرف عراق پایان یافت.

وی با قدردانی از گروه جهادی یادشده گفت: رئیس‌علی دلواری سردار بزرگ جنوب در مقابله با انگلیس جایگاه مهمی در جهان به‌ویژه ایران اسلامی و استان بوشهر دارد که همه‌ساله در سالروز شهادت رئیس‌علی دلواری ۱۲ شهریورماه همایش بین‌المللی و ملی برگزار می‌شود.

نامور اضافه کرد: ۱۲ شهریور سالروز شهادت رئیس‌علی دلواری روز ملی مبارزه با استعمار در تقویم رسمی کشور نام‌گذاری شده است.

بازسازی مقبره شهید رئیس‌علی دلواری چراغ هدایت برای نسل‌های آینده است

استاندار بوشهر نیز با بیان اینکه انگلیس در عرصه ایجاد اختلاف و تفرقه در جهان و جوامع نقش مهمی ایفا می‌کند، اظهار داشت: قشون انگلیسی در تجاوز به بوشهر که قدرت مقابله با رئیس‌علی دلواری و مبارزان جنوب نداشت، توانست با فریب نیرو‌های داخلی رئیس‌علی دلواری را ترور کند و به شهادت برساند.

احمد محمدی‌زاده با اشاره به انتقال پیکر شهید رئیس‌علی به عراق تصریح کرد: انگلیسی‌ها حتی از مبارزین و رزمندگان استعمارستیز هراس داشتند و آن را نابود می‌کردند از‌این‌رو به‌تدبیر یکی از بزرگان این سرزمین پیکر شهید رئیس‌علی دلواری به عراق منتقل و در وادی‌السلام نجف اشرف در کربلا دفن شد.

وی با بیان اینکه انتقال پیکر شهید رئیس‌علی به نجف اشرف کار مهم و بزرگی بود، گفت: شخصی که ۸۰ سال پیش پیکر شهید رئیس‌علی دلواری را به نجف اشرف انتقال داد کار بزرگی کرد و باید شناسایی شود و از نوادگان آن تجلیل شود.

استاندار بوشهر با تأکید بر ادامه راه شهید رئیس‌علی و شهدای مقابله با استکبار جهانی تصریح کرد: از اقدام دینی، انقلابی و ارزشی گروه جهادی بازسازی آرامگاه شهید رئیس‌علی دلواری در اقدامی خودجوش قدردانی می‌شود.

محمدی‌زاده اضافه کرد: اگر ما بعد دشمنی با آمریکا، اسرائیل و استکبار جهانی کم‌رنگ شود مسیر را گم می‌کنیم و به مسیر‌های اشتباه هدایت می‌شویم.

وی ادامه داد: بازسازی مقبره شهید رئیس‌علی دلواری و مبارزین راه ضداستعماری و استکبارستیزی چراغ هدایت برای نسل‌های آینده است که بتوانند این مسیر و راه دفاع از حقوق مردم و ایستادگی در مقابل ظالمان را ادامه دهند.

در این مراسم از گروه جهادی و از دست‌اندرکاران بازسازی مقبره شهید رئیس‌علی دلواری در نجف اشرف قدردانی شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر