پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۱۳۶۵
سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰

فکرشهر: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر گفت: بر اساس قانون بودجه در راستای حمایت و توسعه صنایع دستی، شرکت شهرک‌های صنعتی برآنست با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی بخشی از زمین‌های شهرک‌های صنعتی را در اختیار فعالان و تولید کنندگان صنایع دستی قرار دهد.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی، سید حسینی حسینی در دیدار با مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر افزود: کلیه معافیت‌ها و مزایای شهرک‌ها و نواحی صنعتی به این واحد‌های تولیدی صنایع دستی نیز تعلق می‌گیرد. 

وی افزود: در همین راستا در شهرک‌های صنعتی بزرگ استان محدوده‌هایی برای این امر پیش بینی شده که با هماهنگی مدیر یت میراث فرهنگی و گردشگری پس از اخذ تاییدیه‌های لازم آماده واگذاری هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر نیز در این جلسه گفت: ۱۲۳ رشته صنایع دستی در کشور وجود دارد که از این میزان ۱۱رشته بومی صنایع دستی داریم و رشته‌هایی نظیر عبابافی، حصیربافی، صدفسازی از این جمله اند و تنها ۹۷۶ نفر در استان مشغول به پیشه حصیربافی هستند.

سجادی منش افزود: شش هزار نفر در استان در حوزه صنایع دستی‌فعالند و با توجه به حمایت‌هایی که درشهرک از افراد و سرمایه گذارن می‌شود ما نیز از این طرح استقبال کرده و امیدواریم هنرمندان صنایع دستی استان با حضور در شهرک‌های صنعتی صاحب کارگاه شخصی خود شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر