پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۱۳۶۹
سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰

فکرشهر: رئیس داد گستری شهرستان تنگستان گفت: ۱۲۰ پرونده به صلح یاران شهرستان تنگستان ارجاع شد که منجر به سازش ۱۰ پرونده گروهی شده است.

به گزارش فکرشهر از مهر، رحمان مددی در نشست ستاد ملی صبر در تنگستان عنوان داشت: حجم زیاد پرونده‌ها باعث اطاله رسیدگی می‌شود و استفاده از فرهنگ صلح و این ظرفیت قانونی در رسیدگی به پرونده‌ها باعث کاهش حجم آن‌ها بخصوص با توجه به کثرت ورودی پرونده‌های طلاق در شهرستان فعالیت از این ظرفیت استفاده خواهد شد.

رئیس دادگستری تنگستان هدف از تشکیل این نشست را گسترش اعتلای فرهنگ صلح و سازش در جامعه برشمرد و به نقش مؤثر هیأت‌های صلح و صلح یاران در دعاوی تاکید کرد.

وی ادامه داد: در جامعه اسلامی باید بستری فراهم شود تا مردم در سایه عفو و بخشش و مدارا، مشکلاتشان را بتوانند آنگونه که شایسته است حل کنند.

مددی خاطرنشان کرد: ستاد صبر باید از ظرفیت بسیار خوب و ارزشمند مردم، ائمه جمعه و روحانیت معظم و افراد معتمد و نخبه و همچنین استفاده از امکانات به منظور رساندن پرونده‌ها به صلح و سازش و خاتمه دعوا با رضایت و خشنودی اصحاب دعوا بهره کافی را ببرد.

مددی بیان کرد: از فروردین ماه ۱۴۰۲ تعداد ۱۲۰ پرونده در تنگستان به صلح یاران ارجاع شد که بیش از ۱۰ پروند به سازش گروهی شده است.

دادستان شهرستان تنگستان نیز گفت: فارغ از جایگاه دینی و مذهبی صلح و سازش، این موضوع از اولویت‌های دستگاه قضا بوده و در سند تحول قضائی هم دیده شده است که قطعاً استفاده از این ظرفیت قانونی باعث کاهش اطاله دادرسی و حجم پرونده‌ها در دادگستری می‌شود.

غلامرضا اسمعیلی گفت: امروزه آسیب‌های اجتماعی زیادی در جامعه شکل گرفته و رسیدگی صرف قضائی نمی‌تواند به فصل کامل خصومت منجر شود که در این راستا ورود ستاد صبر و تشکیلات طراحی شده در نهادینه شدن فرهنگ مهربانی و گذشت و ترویج صلح و سازش مؤثر است.

وی بیان کرد: اعتلای فرهنگ قانون مداری و احترام به حقوق دیگران، ارتقای جایگاه نظام اسلامی و دستگاه قضائی در عرصه صلح طلبی و حقوق بشر از اهداف ستاد صبر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر