جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۱۴۴۷
پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۶

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: برغم ورود سامانه بارشی به این استان، اما عمده فعالیت این سامانه در روز پنجشنبه تا اوایل وقت روز جمعه هفته جاری پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش فکرشهر، "پیام مساعدی " در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز با نفوذ تدریجی سامانه بارشی به استان و تداوم فعالیت آن تا روز جمعه، ضمن افزایش پوشش ابر و وزش باد، در برخی از نقاط وقوع بارش باران، گاهی رگبار باران، رعد برق و وزش تندباد لحظه‌ای و در مناطق مستعد با احتمال ریزش تگرگ مورد انتظار است.

وی افزود: براساس داده‌های هواشناسی در ۲۴ ساعت آینده وضعیت آسمان استان بوشهر قسمتی ابری همراه با غبار محلی، بتدریج افزایش ابر و وزش باد و از بعد از ظهر در برخی نقاط بارش باران، گاهی رگبار پراکنده باران، رعد و برق و وزش تندباد پیش بینی شده است.

مساعدی یادآورشد: در این مدت جهت وزش باد جنوب شرقی تا جنوب غربی، در برخی ساعات شمال شرقی تا شمال غربی، با سرعت ۱۰ تا ۳۶ گاهی تا ۴۶ کیلومتر در ساعت و در هنگام وزش تندباد بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

آماده‌باش هلال احمر بوشهر برای بارش باران و طوفان

به گزارش فکرشهر، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر نیز از آماده‌باش امدادگران جمعیت در ۱۰ شهرستان این استان در پی اعلام هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی در پی بارش باران و طوفان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی هلال احمر، احسان ایزدپناه در نشست با امدادگران هلال احمر استان بوشهر با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی و اطلاعیه مدیریت بحران استان بوشهر اظهار داشت: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور در روز‌های چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هفته جاری بارش باران، رعدوبرق و وزش شدید باد، پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: در همین راستا نیز معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان، امدادگران را به حالت آماده‌باش درآورده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر ادامه داد‌: تمامی امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای پیشگیری و همچنین امدادرسانی به حوادث احتمالی برای امدادگران در نظر گرفته شده است.

ایزدپناه باتأکید بر لغو سفر‌های غیرضروری و تردد دریایی گفت: مردم از صعود به ارتفاعات و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کنند و در هنگام وزش باد نیز از لبه پشت‌بام و بالکن، سازه‌های تبلیغاتی، درختان کهنسال و ساختمان‌های نیمه ساز فاصله بگیرند.

وی با بیان اینکه که امدادگران در ۱۰ شهرستان استان بوشهر، خدمات امدادی ارائه می‌دهند خاطرنشان کرد: نزدیک به ۴۰۰ نیروی امدادی به همراه تجهیزات و خودرو‌های عملیاتی به‌صورت ۲۴ ساعته در آماده‌باش هستند و مردم می‌توانند برای درخواست کمک با سامانه ۱۱۲ تماس برقرار کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر