پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار ورزش
کد خبر: ۲۰۰۱۴۶۶
پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸

فکرشهر: فوتبال ۳۶۰ نوشت: روبینیو، ستاره سابق تیم ملی برزیل که پیش‌تر به اتهام آزار و اذیت از سوی مراجع قضایی ایتالیا به ۹ سال حبس محکوم شده بود، یک گام به اجرای مجازات سنگین خود نزدیک شد. حکم او از دید ساز و کار‌های قضایی ایتالیا قطعی بود و، اما برزیل از تسلیم مهاجم سابق میلان به این کشور خودداری کرد. با این حال، با پیگیری‌های حقوقی انجام‌شده، و با تأیید دادگاه عالی برزیل، حکم ۹ ساله روبینیو احتمالاً به زودی در این کشور اجرایی خواهد شد.

رابسون دسوزا، ملقب به روبینیو، نخستین بار در سال ۲۰۱۷ از سوی دادگاهی در ایتالیا به جرم آزار و اذیت گروهی یک زن جوان آلبانیایی در یک باشگاه شبانه در میلان محکوم شد. اتفاقی که در سال ۲۰۱۳ و در زمانی که روبینیو برای میلان بازی می‌کرد رخ داده بود. چندین بار فرجام‌خواهی روبینیو برای تغییر رأی دادگاه بی‌نتیجه بود، اما قوانین ملی برزیل مانع از تسلیم او به ایتالیا برای اجرای حکم دادگاه شد. پاییز گذشته نهاد‌های قضایی ایتالیا از مسئولان برزیل خواستند زمینه‌های اجرای محکومیت روبینیو در خاک کشورش را فراهم کنند و این موضوع ظاهراً در حال به سرانجام رسیدن است. دادگاه عالی برزیل می‌گوید عدم تسلیم یا اجرای حکم روبینیو به معنای نادیده گرفتن جرم او و تلاش‌های نهاد‌های قضایی در مقابله با جنایات مختلف است.

روبینیو که حالا ۳۹ ساله شده، سال ۲۰۲۰ با باشگاه دوران کودکی‌اش سانتوس قرارداد جدیدی امضا کرد، اما تنها یک هفته بعد ناچار به فسخ قرارداد با این تیم شد. حامی مالی اصلی باشگاه در اعتراض به حضور روبینیو روابط خود با باشگاه را قطع کرد و سانتوس ناچار شد با توافق ۲ طرفه، چهارمین مقطع حضور روبینیو را به سرعت پایان دهد. او بعد از فسخ قرارداد با سانتوس که به معنای پایان دوران حرفه‌ایش در فوتبال بود گفت: «با اندوه فراوان در قلبم به اینجا آمدم تا در این مقطع سخت از زندگی، از تصمیم مشترکم با رئیس باشگاه برای پایان قرارداد بگویم.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر