پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر/ جلسه ای برای تعیین ساز و کار نظارتی بنگاه های مشاوران املاک در دشتستان
فکرشهر: رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان گفت: خانه ای که بیشتر از ۱۲۰ روز خالی از سکنه باشد، مشمول مالیات بر خانه های خالی می شود...
کد خبر: ۲۰۰۱۵۵۲
شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۱

فکرشهر: رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان گفت: خانه ای که بیشتر از ۱۲۰ روز خالی از سکنه باشد، مشمول مالیات بر خانه های خالی می شود.

به گزارش «فکرشهر»، رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان در جلسه ای که برای تعیین ساز و کار نظارتی بنگاه های مشاوران املاک در دشتستان برگزار شد، اظهارداشت: هدف از اخذ مالیات بر خانه های خالی و فاقد سکنه، ایجاد درآمد یا یک منبع درآمدی برای دولت نیست و موضوع ساماندهی و برنامه ریزی برای بهبود در تامین مسکن است.

زهرا هوائی ادامه داد: خانه ای که بیشتر از ۱۲۰ روز خالی از سکنه باشد، مشمول مالیات بر خانه های خالی می شود.

وی گفت: شناسایی خانه های خالی، مطابق بند «ج» دستورالعمل ابلاغی می بایست توسط شهرداری ها در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر و با یک تعامل بین دستگاهی انجام بگیرد که این مهم تاکنون در شهر برازجان نتیجه قابل قبولی نداشته است.

هوائی تصریح کرد: مطابق دستورالعمل ابلاغی وظایف هر کدام از اعضای این گروه مشخص شده و می بایست هر کدام از آنها گزارش های خود را به صورت ماهانه ارایه کنند.

رییس اداره راه و شهرسازی دشتستان: خانه ای که بیشتر از ۱۲۰ روز خالی از سکنه باشد، مشمول مالیات بر خانه های خالی می شود/ مهلت ۱۰ روزه معاون فرماندار برای ارایه گزارش ها

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان در این جلسه، گزارشی از اقدامات انجام شده برای تعیین ساز و کار نظارتی بنگاه های مشاوران املاک نیز ارایه کرد و با تشکر از مجموعه فرمانداری و فرماندار شهرستان برای جدیت وی در بخش تنظیم بازار مسکن، توجه ویژه اعضا، مطابق دستورات ابلاغی در رابطه با وظایف کارگروه مبنی بر تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات را خواستار شد.

معاون عمرانی فرمانداری دشتستان نیز در این جلسه گفت: اهتمام اداره راه و شهرسازی شهرستان بر نظارت و ساماندهی بنگاه های مشاور املاک با هدف ساماندهی بازار مسکن، یکی از مسائل ضروری و مورد توجه بوده و بر این مساله جدیت ویژه ای وجود دارد.

موسی رادمنش ادامه داد: باید هماهنگی ویژه ای بین دستگاه های اجرایی مربوطه در خصوص نظارت بر بنگاه های مشاور املاک و همچنین گشت بازرسان و بازدیدهای اعضا وجود داشته باشد.

وی به کارگروه و تیم بازرسان این حوزه ۱۰ روز مهلت داد برای ارائه گزارش ها اقدام کنند و افزود: هر کدام از اعضا مطابق وظایف تفویض شده در دستورالعمل ابلاغی می بایست ظرف مهلت مقرر گزارش مربوطه را ارائه نمایند.

رادمنش، ضمن تقدیر از پیگیری های انجام شده من جمله شناسایی بنگاه های فاقد مجوز و همچنین مصوبه ۱۲ هفتمین جلسه شورای عالی مسکن، اظهارداشت: در موضوع واگذاری زمین ۹۹ ساله به فاقدین مسکن مربوط به راه و شهرسازی، تاکنون اراضی مناسبی شناسایی و در حال ساخت بوده و تعدادی نیز ساخت و به متقاضیان تحویل داده شده است.

رییس اداره راه و شهرسازی دشتستان: خانه ای که بیشتر از ۱۲۰ روز خالی از سکنه باشد، مشمول مالیات بر خانه های خالی می شود/ مهلت ۱۰ روزه معاون فرماندار برای ارایه گزارش ها

معاون عمرانی فرمانداری دشتستان، از شهرداری خواست ظرف مدت یک ماه نسبت به ارائه گزارش موضوع خانه های خالی به راه و شهرسازی اقدام نماید.

وی گفت: با استفاده از استعلامات از ادارات خدمات رسان مانند آب، برق، گاز و.. نیز می توان سریع تر نسبت به شناسایی این خانه ها اقدام کرد.

رادمنش در پایان افزود: این جلسه به صورت هر ماه یک بار برگزار می شود و انتظار می رود همه ی دستگاه های مرتبط با کارگروه هر چه سریع تر نسبت به بررسی و جمع آوری اطلاعات اقدام نموده و گشت بازرسان نیز گزارش های خود را ارائه نمایند.

منبع: فکرشهر
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر