چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۱۶۳۷
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۱

فکرشهر: سرپرست مدیریت امور اراضی استان بوشهر گفت: طرح ده‌گردشی در راستای حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی و مقابله با تغییر کاربری غیر مجاز شهرستان تنگستان اجرا شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد مشایخی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۳۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز به مساحت ۱۷ هزار و ۱۴۰ مترمربع در اراضی کشاورزی با ده‌گردشی و پایش توسط واحد گشت شهرستان شناسایی و اخطاریه صادر شد.

سرپرست مدیریت امور اراضی استان بوشهر گفت: ساخت و ساز‌های غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی که تهدیدی برای امنیت غذایی کشور محسوب می‌شوند موجب کاهش رونق محصولات کشاورزی می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از اراضی کشاورزی که به صورت دیم کشت صورت می‌گیرد لذا جهت حفاظت و جلوگیری از تخریب اراضی برای متقاضیان تغییر کاربری باید فقط بر اساس ضرورت موافقت شود.

مشایخی افزود: متقاضیان قبل از هرگونه مجوزی از ساخت و ساز غیر مجاز خودداری کنند و درخواست خود را از طریق سامانه پنجره واحد مدیریت زمین ثبت کنند تا پس از بررسی درخواست توسط کارشناسان امور اراضی شهرستان و ارسال به دبیرخانه کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون اصلاحی قانون حفظ کاربری نسبت به تعیین تکلیف در خواست آن‌ها اقدام شود.

وی همچنین از مردم خواست که ساخت و ساز‌های غیرمجاز را از طریق سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی (۱۳۱) گزارش دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر