پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۲۲۸۶
جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۴

فکرشهر: مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ارائه برنامه جایگزینی شناور‌های سنتی با شناور‌های فلزی با هدف افزایش ایمنی در اولویت‌های سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد.

به گزارش فکرشهر از مهر، مهدی فرمیهنی فراهانی در نشست هم اندیشی با شماری از نمایندگان تعاونی لنج داران در بندر بوشهر اظهار کرد: در این زمینه دستورالعمل اجرایی تصویب نامه هیأت وزیران برای مالکان شناور‌ها تشریح شده تا به طور دقیق و کارشناسی در جریان روند طرح جایگزینی شناور‌های سنتی قرار گیرند.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: علاوه بر ایجاد مشوق برای بروز رسانی شناور‌ها که با هدف افرایش ایمنی تردد‌هایی دریایی انجام می‌شود سازمان بنادر و دریانوردی با تمام ظرفیت خود آماده شنیدن نقطه نظرات و پیشنهادات سازنده مالکان شناور‌ها برای اجرا هر چه مطلوب‌تر برنامه جایگزینی شناور‌های سنتی است.

فرمیهنی فراهانی ادامه داد: برای سازماندهی شناور‌ها تسهیلات ویژه‌ای تدارک دیده شده که این ظرفیت می‌تواند به سرعت بخشی در روند اجرا برنامه کمک کند.

وی افزود: در نشست هم اندیشی با نمایندگان تعاونی‌های لنج داران چالش‌ها و نقطه نظرات ارزشمندی مطرح شده که بدون تردید در روند اجرا برنامه جایگزینی از این دیدگاه‌های مبتنی بر سوابق دریانوردی و تحصیلات علمی استفاده خواهد شد.

فرمیهنی فراهانی ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی با هدف تسهیل و افرایش ایمنی در تردد‌های دریایی پروژه‌های ارزشمندی اجرایی کرده که این نشان از توجه ویژه به بنادر تجاری و شناور‌های سنتی است.

وی بیان کرد: دریا و دریانوردی بخشی جدانشدنی از زندگی ساحل نشینان خلیج فارس است که به تناسب این جایگاه همواره از بنادر‌های تجاری این منطقه حمایت ویژه شده تا کسب و کار مردم رونق لازم را پیدا کند.

فرمیهنی فراهانی عنوان کرد: با توجه به سابقه دیرینه بوشهری‌ها در حوزه دریانوردی انتظار می‌رود برنامه جایگزین شناور‌های این استان به بهترین نحو ممکن و با رویکرد جلب رضایت حداکثری ساحل نشینان اجرایی شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر