پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۲۲۸۹
جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵

فکرشهر: همایش روز جهانی خاک با شعار «خاک و آب؛ منشأ زندگی» در دشتستان برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، همایش روز جهانی خاک با شعار خاک و آب؛ منشأ زندگی و با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی بوشهر، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی بوشهر، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری بوشهر و اداره کل حفاظت محیط زیست بوشهر و با حضور کارشناسان و متخصصان مرتبط با خاک و فعالان و کنشگران محیط زیست و همراهی جمع کثیری از اساتید بخش کشاورزی و دانشجویان برگزار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در این همایش به اهمیت موضوع حفظ و ارتقای خاک‌های کشاورزی استان پرداخت و بر آن تاکید کرد.

نوذر منفرد تأمین امنیت غذایی را از وظایف مهم متولیان بخش کشاورزی دانسته و خطر از دست دادن خاک‌های حاصلخیز را به وسیله کاربرد‌های غیرعلمی یادآور شد.

طرح‌های حفاظت از خاک در استان بوشهر اجرا می‌شود

 سرپرست مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز گفت: مهمترین راه برای حفاظت از عنصر با ارزش خاک و پیشگیری از فرسایش آن ایجاد پوشش گیاهی مناسب است.

 احمد مشایخی در همایش روز جهانی خاک در شهرستان دشتستان گفت: از آنجایی که نامیدن روز جهانی خاک به دلیل اهمیت خاک و ضرورت بهره‌برداری پایدار از آن است باید نسبت به حفاظت از آن اهتمام ویژه ای داشت.

سرپرست مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: لزوم حفظ و حراست از این سرمایه خدادادی در راستای بهره برداری پایدار و حفظ آن برای نسل‌های آینده بدون توجه به منابع خاک امکان پذیر نخواهد بود.

وی افزود: مهمترین راه برای حفاظت از این عنصر باارزش و پیشگیری از فرسایش آن ایجاد پوشش گیاهی مناسب است که به تقویت قسمت کشاورزی و جلوگیری از سیلاب‌های ویرانگر نیز کمک بسیاری می‌کند.

مشایخی تصریح کرد: در راستای حفاظت از خاک به ویژه اراضی کشاورزی باید نسبت به رصد و پایش مستمر اراضی و همچنین بازدید از طرح‌های دارای مجوز حفظ کاربری صورت پذیرد تا از هرگونه تخریب اراضی جلوگیری و در جهت حفاظت از آن اقدام کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر