چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۲۳۹۲
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵

فکرشهر: مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر گفت: تا کنون برای یک میلیون و ۶۶۱ هزار هکتار اراضی منابع طبیعی، معادل ۹۹.۵ درصد کل اراضی، سند مالکیت صادر شده است.

به‌گزارش فکرشهر از، محمدرضا بزرگمهر با اشاره به اجرای طرح جانمایی املاک و منابع طبیعی استان بوشهر، گفت: از یک‌میلیون و ۷۱۲ هزار هکتار مساحت اراضی منابع طبیعی استان، یک‌میلیون و ۶۶۹ هزار هکتار آن تثبیت شده است.

وی افزود: همچنین برای یک‌میلیون و ۶۶۱ هزار هکتار اراضی منابع طبیعی استان معادل بیش از ۹۹.۵ درصد اراضی سند مالکیت صادر شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر از صدور یک‌هزار و ۵۴۸ فقره سند مالکیت حدنگار برای اراضی منابع طبیعی استان و تحویل آن به خزانه خبر داد و افزود: همچنین طرح کاداستر و حدنگاری برای اراضی حریم ۶۰ متری ساحل دریا در استان اجرا شده است.

وی طول سواحل حریم ۶۰ متری دریا در استان بوشهر را ۲ هزار و ۹۱۲ هکتار دانست و اضافه کرد: این میزان اراضی در مدت ۲ ماه جانمایی، تثبیت و برای بیش از ۹۵ درصد آن سند مالکیت صادر شد.

بزرگمهر با بیان این‌که اراضی جانمایی و تثبیت شده حریم ۶۰ متری دریا در نوار ساحلی استان بوشهر در قالب ۸۵ قطعه اجرا شده، عنوان کرد: تا کنون برای ۲ هزار و ۷۹۵ هکتار اراضی ۶۰ متری حریم دریا در استان، ۸۲ قطعه سند مالکیت معادل ۹۵ درصد کل اراضی سند مالکیت صادر و تحویل خزانه شده است.

وی به جانمایی و تثبیت اراضی و املاک مستثنیات نیز اشاره و بیان کرد: در این حوزه نیز بیش از ۴۱۰ هزار هکتار اراضی مستثنیات استان بوشهر در قالب ۴ هزار و ۶۵۶ قطعه صاحب اسناد مالکیت شدند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر صدور سند برای جزایر استان بوشهر را از دیگر اقدامات دانست و یادآور شد: در راستای اقدام قانون جامع حدنگار، سند حدنگار دو جزیره خارگ و خارگو صادر شد.

وی مساحت جزیره خارگ را ۲ هزار و ۱۳۱ هکتار و خارگو را ۳۲۲ هکتار اعلام کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر