پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۲۴۱۳
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۲

فکرشهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: وجود یک‌هزار و ۷۰۰ کلاس درس تخریبی از مهمترین چالش‌های این اداره کل در حوزه زیرساخت‌های آموزشی به شمار می‌رود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، "علی موحدی" در نشست "پاسخگویی مدیران به رسانه‌ها" اظهار کرد: در بین شهرستان‌های استان، بوشهر با کمبود جدی فضای آموزشی روبرو است.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در مدرسه‌های استان بوشهر، افزود: امسال با هدف رفع نیاز‌های مدرسه‌های استان ۴۵ زمین چمن مصنوعی ساخته شده و ۲۰ کلاس درس تربیت‌بدنی و ۳۰ اتاق بهداشت تجهیز و آماده شده است.

موحدی در ارتباط با زمین چمن دانش‌آموزی برازجان نیز بیان کرد: این زمین با همه امکانات و زیرساخت‌ها با هزینه ماهانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در اختیار یک تیم ورزشی قرار گرفت که اکنون طبق قانون این زمین باید با مزایده و با قیمت کارشناسی واگذار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر: توزیع ۲ هزار بسته بهداشتی و ورزشی بین یک‌هزار مدرسه استان، ساماندهی مراکز رفاهی و درمانگاه فرهنگیان، ایجاد و راه‌اندازی کانون یاری‌گران زندگی، نوسازی ناوگان خودرویی و گرفتن سند تک برگ برای یک‌هزار ملک آموزش و پرورش از دیگر اقدام‌های انجام شده در حوزه آموزش و پرورش استان بوشهر است.

موحدی با اشاره به اینکه امسال یک‌هزار معلم در استان بازنشسته شده‌اند، عنوان کرد: برای رفع کمبود مدارس به معلم، ۳۰۰ نفر برای مقطع ابتدایی و ۳۲۵ نفر برای مقطع دبیرستان استخدام شدند و از خرید خدمات سال قبل و سرباز معلم و ظرفیت دانشجویان ترم آخر دانشگاه فرهنگیان نیز استفاده شده است.

وی عنوان کرد: اکنون به غیر از یک شهرستان که دارای کمبود معلم است، در بقیه شهرستان‌های استان بوشهر کمبودی وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: از هفته گذشته پیکر مطهر پنج شهید گمنام به استان بوشهر وارد شده که با برنامه‌ریزی صورت گرفته استقبال از این شهیدان والا مقام در ۳۰۰ مدرسه استان بوشهر برگزار می‌شود.

موحدی همچنین از پیش بینی حضور حدود ۶۰ هزار دانش‌آموز در این مراسم و برنامه‌ها خبر داد و گفت: این برنامه‌ها با بار معنوی بالا خیرات و برکات فراوانی برای دانش آموزان دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اردو‌های راهیان نور را یکی از کلیدی‌ترین برنامه‌ها در حوزه تربیتی عنوان کرد و گفت: امسال حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز از استان بوشهر به راهیان نور اعزام می‌شوند که اعزام دانش‌آموزان دختر پایان یافته است.

وی افزود: بازدید از نیروگاه اتمی، صنایع دریایی، پارس جنوبی و پتروشیمی‌ها در قالب اردوی راهیان پیشرفت انجام شده که نقش مهمی در معرفی دستاورد‌های انقلاب اسلامی برای دانش‌آموزان دارد و موجب خودباوری و افزایش امید به آینده می‌شود.

موحدی با اشاره به اقدام‌های انجام گرفته در حوزه آموزش اضافه کرد: با تفاهم‌نامه امضا شده از محل اعتبارات وزارت نفت اعتبارات بسیار خوی برای برگزاری کلاس کنکور، دوره‌های آموزشی و انگیزشی، خرید و توزیع کتاب‌های کمک‌درسی و دوره‌های توانمندسازی دبیران جذب شده است.

وی همچنین به افزایش قبولی دانش‌آموزان استان بوشهر در رشته‌های خوب دانشگاه‌های معتبر کشور اشاره کرد و گفت: امسال در کنکور ۱۸ دانش‌آموز با رتبه دو رقمی و ۳۰۰ دانش‌آموز با رتبه زیر هزار در استان داشتیم که نتیجه برگزاری این کلاس‌ها بوده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر