پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۲۷۶۰
شنبه ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲

فکرشهر: نامزد‌های نهایی چهارمین جایزۀ ملی "حسین جلال‌پور" (جایزۀ مستقل غزل) در بندرگناوه معرفی شدند.

به گزارش فکرشهر، دبیر چهارمین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نفرات راه یافته به مرحله نهایی این رویداد فرهنگی و ادبی از سوی داوران در سه بخش پژوهش، کتاب و غزل‌های ارسالی معرفی شدند.

"حسن فرهادی" تصریح کرد: در مجموع ۵۱۲ اثر به دبیرخانه جایزه ارسال شد که از این تعداد ۱۲ نفر در بخش غزل‌های ارسالی، پژوهش و کتاب غزل نامزد شدند.

وی ادامه داد: نامزد‌های نهایی در بخش پژوهش غزل، سیامک بهرام پرور با اثر "نام من عشق است آیا می‌شناسیدم؟ (نگاهی به رفتارشناسی عشق در غزل‌های منزوی) "، احمد جمعه پور با اثر "پژوهشی در کهن‌ترین غزل‌های حافظ با نگاهی تاریخ‌گرایانه"، قدرت اله ضرونی با اثر "باور‌های عامیانه و کارکرد آن در غزل نو (از اواسط دهۀ چهل تا امروز) " و سیدمهدی نقبایی با اثر "بررسی مفهوم‌سازی عشق در شعر سعدی و مقایسۀ آن با غزلیات حسین منزوی" هستند.

دبیر چهارمین جایزه ملی غزل "حسین جلال پور" تصریح کرد: در بخش غزل‌های ارسالی، اثر "ملیحه بهادران شیروان"، " امیرحسین دارائی "، "سحر صمدی "و "حسین نعیمی" پذیرفته شدند.

وی گفت:" ۲ ماه و ۱۲روز تنهایی" اثر امیرعلی سلیمانی (نشر نزدیک تر)، " چکیده" فرزانه میرزاخانی (نشر ایهام)، "سپیدچالگی" از علیرضا الیاسی (نشر ایهام) و " فتوپیا" از ایمان کرخی (نشر ایهام) نامزد‌های بخش کتاب غزل به مرحله نهایی جایزه مستقل غزل این دوره هستند.

فرهادی بیان کرد: چهارمین دوره این جایزه به منظور پاسداشت سه دهه حضور تاثیرگذار این شاعر و پژوهشگر در عرصه غزل پیشرو ایران ۱۴ دی ماه جاری در بندر گناوه، زادگاه زنده یاد حسین جلال‌پور برگزار می‌شود.

زنده یاد حسین جلال‌پور در سال ۱۳۵۵ در گناوه به دنیا آمد و از شاعران غزل‌سرای جریان موسوم به غزل دهه ۷۰ بود که مجموعه " کلاغ بعد از کلاغ " یکی از کتاب‌های نمونه این جریان به شمار می‌رود.

این شاعر فقید در سال‌های اخیر مدرک دکتری ادبیات خود را از دانشگاه چمران اهواز گرفت و سال‌ها به‌عنوان رئیس گروه ادبیات دانشگاه آزاد بهبهان فعالیت داشت.

تصحیح دیوان‌های اشعار محمدخان دشتی و خواجوی کرمانی از دیگر آثار این شاعر فقید است و علاوه بر آن نقد‌ها و مقاله‌های علمی پژوهشی بسیاری از او برجای مانده‌است.

حسین جلال‌پور در دهم فروردین ۱۳۹۸ در سانحه تصادف در محور خورموج ـ بوشهر درگذشت و در قطعه هنرمندان گناوه به خاک سپرده شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر