شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دیر استان بوشهر گفت: زنی ۳۵ ساله که پس از سقوط از کوه نمک جاشک، مصدوم شده بود با کمک امدادگران هلال احمر این شهرستان از مرگ نجات یافت...
کد خبر: ۲۰۰۲۷۷۶
شنبه ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷

فکرشهر: رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دیر استان بوشهر گفت: زنی ۳۵ ساله که پس از سقوط از کوه نمک جاشک، مصدوم شده بود با کمک امدادگران هلال احمر این شهرستان از مرگ نجات یافت.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی، «عباس ریزیان» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی اعلام مرکز کنترل استان بوشهر مبنی بر سقوط یک زن ۳۵ ساله از کوه گنبد نمک در ارتفاعات نزدیک روستای جاشک دیر، تیم امداد و نجات هلال‌احمر این شهرستان به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: در برآورد اولیه تیم امداد و نجات، مشخص شد که مصدوم از ارتفاع هشت متری به دره‌ای سقوط کرده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دیر تصریح کرد: پس از عملیاتی سه ساعته، مصدوم که از ناحیه تحتانی ستون فقرات دچار شکستگی شده بود به دامنه کوه منتقل و به عوامل اورژانس تحویل داده شد.

گنبد نمکی جاشک که با نام‌های کوه نمک جاشک و گنبد نمکی نیز شناخته می‌شود، ناحیه وسیع و مرتفعی در کوه جاشک است. این گنبد از بزرگ‌ترین، فعال‌ترین و زیباترین گنبد‌های نمکی ایران و خاورمیانه به شمار می‌آید و به‌عنوان تنها اثر طبیعی ملی استان بوشهر، در سال ۱۳۸۸ به ثبت رسید.

کوه نمک با دارا بودن چشم‌انداز‌های زیبای زمین‌شناسی، انواع سنگ‌های مختلف، غار‌های طبیعی و طبیعت بکر درون آن‌ها، آبشارکوه‌ها و آویزه‌های نمکی نه‌تن‌ها چشم هر بیننده‌ای را می‌نوازد، بلکه بهترین محل برای محققان علاقه‌مند به علم زمین‌شناسی است. رنگ سفید نمک‌های طعام گنبد به منطقه جلوه‌ای زیبا بخشیده است، به‌نحوی که از جاده خورموج دیر به‌صورت یک کوه برفی زیبا در بخش شرقی دشت برهنه ظاهر می‌شود.

این کوه در فصول پاییز، زمستان و اولین ماه بهار پذیرای علاقمندان به محیط زیست و به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری استان بوشهر به شمار می‌رود که گاهی به دلیل رعایت‌نکردن شاخص‌های ایمنی توسط گردشگران، سبب ایجاد حوادثی ناگوار نیز می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر