جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۲۸۲۳
دوشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲

فکرشهر: فرماندار تنگستان گفت: سهم شهرستان تنگستان در طرح ملی درختکاری ۵۰۰ هزار اصله درخت بوده که در حال اجرا است.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد لطفی در آئین کاشت درختان حرا در سواحل شهر دلوار عنوان داشت: یکی از نکات برجسته و مهم در کشور کاشت یک میلیارد درخت در پی فرمان مقام معظم رهبری که از سال گذشته آغاز شده است که از این عدد سهم شهرستان ۵۰۰ هزار اصله درخت است بر اساس فرمان معظم له و برنامه‌هایی که در حوزه منابع طبیعی وجود داشته و دستگاه‌های متوازن در سطح استان و شهرستان دنبال شده است.

فرماندار تنگستان تصریح کرد: بخشی از سهمیه شهرستان بیش از ۵۰ درصد آن با انتخاب یک اکیپ کاری که ۲۰۰ هزار نهال است عملی شده است بقیه آن به دهیاران، شورا‌های اسلامی و تقسیم بندی میان دستگاه‌های اجرایی در تنگستان در حال انجام است.

وی ضمن تقدیر از جوامع صیادی شهرستان تنگستان اضافه کرد: جامعه صیادی از اقشار خدوم، زحمت کش، صادق و پا به کار در تنگستان هستند که به عنوان یک جامعه پیشرو و پیش قدم نسبت به گروه‌های دیگر شهرستان و در حال کاشت نهال در سواحل شهرستان است.

وی ادامه داد: درخت کاری در دین مبین اسلام یک کار اجتماعی است و برای اینکه بتوانیم از ظرفیت خدادادی بیابان‌ها در شهرستان استفاده کنیم باید در زمین‌ها درخت کاشت شود تا بتوان خیلی از مشکلاتی که از باب این بیابان و کویر سرچشمه می‌گیرد مهار شود.

لطفی یاد آور شد: برای اینکه مردم بتوانند از ظرفیت بیابان‌های استفاده کنند باید درخت کاشت شود.

فرماندار تنگستان با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی شهرستان بر اساس سهمیه‌ای که به آن‌ها جهت کاشت درخت اختصاص داده شده اقدام کنند افزود: با توجه به وجود ۱۰۰ کیلومتر سواحل در حوزه شهرستان فرصت مناسبی است که بتوانیم از این ظرفیت برای درخت کاری استفاده کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر