جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر:
فکرشهر: قائم مقام سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: ۹۰ درصد پرونده‌های تشکیل شده در تعزیرات حکومتی استان بوشهر در حوزه کشف تخلفات در گشت‌های مشترک است...
کد خبر: ۲۰۰۳۰۴۱
يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵
فکرشهر

قائم مقام سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: ۹۰ درصد پرونده‌های تشکیل شده در تعزیرات حکومتی استان بوشهر در حوزه کشف تخلفات در گشت‌های مشترک است.

به گزارش «فکرشهر»، «عباس ذاقلی» امروز یک شنبه، ۱۰ دی ماه ۱۴۰۲ در آیین تکریم و معارفه مدیرکل تعزیرات حکومتی استان بوشهر، اظهارداشت: استان بوشهر تمامی شاخص‌های مدنظر را دارد و در کل استان، چیزی که در جریان است حدود ۷۰۰ پرونده است و تمامی پرونده‌هایی که وارد شده رسیدگی شده اند و میانگین رسیدگی به پرونده‌ها حدود ۲۰ روز است و اگر الزامات قانونی نبود شاید کمتر هم می‌شد

وی بیان داشت: در استان بوشهر، ماهیانه ۵۰ پرونده تخلف تشکیل می‌شود و برای بهتر شدن کار، گشت‌های مشترک راه افتاد و الان ۹۰ درصد پرونده‌ها در همین گشت‌های مشترک تشکیل می‌شود و ما این آمادگی را داریم که هر چند تا پرونده در سازمان تشکیل شود در اسرع وقت به آن‌ها رسیدگی کنیم.

ذاقلی با اشاره به فعالیت ۶۰ هزار واحد صنفی در استان بوشهر ادامه داد: در ۹ ماه امسال، ۶۰۰ هزار پرونده در این سازمان بررسی و مختومه شده است و از این شمار پرونده ۹۸ درصد در واحد‌های اجرای احکام منجر به صدور رای شده است و بقیه نیز رای آن‌ها پس از بررسی و تحقیقات بیشتر در شعبه‌ها صادر می‌شود.

قائم مقام سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت که «با بررسی این پرونده‌ها ۴۰ هزار میلیارد ریال جریمه وصول شده است» و افزود: در قانون بودجه امسال برای کسب جریمه‌ها میزان تعیین شده ۱۸ هزار میلیارد ریال بوده که با این وجود تاکنون بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال جریمه بابت پرونده‌های رسیدگی وصول شده است.

مدیرکل جدید تعزیرات حکومتی استان بوشهر معرفی شد + عکس

عباس ذاقلی بیان داشت: راهبرد ما در تعزیرات این است که از تشریفات تا موقعی که به حقوق متهم برخورد نکند، کم کنیم و با کار‌های خود اثر آن را در بازار ببینیم؛ البته این کوتاه کردن تشریفات به عنوان مدغن کردن رای نیست.

وی اضافه کرد: رسیدگی‌های ما برای ظلم کردن نیست و تلاش می‌کنیم مشکلی از مشکلات مردم کم کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر نیز در این مراسم، نقش و جایگاه تعزیرات حکومتی در کارگروه تنظیم بازار استان بوشهر را مهم دانست و خاطرنشان کرد: رسیدگی به همه تخلفات اقتصادی و جرایم قاچاق، ارز و مواد غذایی و دارویی به تعزیرات حکومتی برمی‌گردد.

علی باستین با بیان اینکه مهمترین وظیفه تعزیرات حکومتی در حوزه بخش اقتصادی است گفت: رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در تعزیرات حکومتی برجسته است که استان بوشهر دارای حداقل پرونده قاچاق و ارز است.

وی جایگاه استان بوشهر در تولید ناخالص ملی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: استان بوشهر با داشتن توانمندی و ظرفیت بالای اقتصادی نقش مهمی در کشور دارد به‌گونه‌ای که استان بوشهر جایگاه سوم کشور در تولید ناخالص داخلی کشور دارد و ۶.۲ تولید ناخالص داخلی کشور به خود اختصاص داده است.

در این آیین، «رضا حدادپور بمی» به عنوان مدیرکل جدید تعزیرات حکومتی استان بوشهر معرفی و از خدمات مدیرکل قبلی، «رضا سعیدی» تقدیر به عمل آمد.

مدیرکل جدید تعزیرات حکومتی استان بوشهر معرفی شد + عکس

مدیرکل جدید تعزیرات حکومتی استان بوشهر معرفی شد + عکس

منبع: فکرشهر
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر