چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۳۱۴۸
پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: از ابتدای طرح پویش ملی سلامت تاکنون ۹۲۲ بیمار جدید به فشارخون و دیابت که اطلاعی از آن نداشتند، پس از غربالگری، شناسایی شدند.

به گزارش فکرشهر، " عصمت حیدری " در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این مجموع ۵۷۱ نفر مبتلا به فشارخون و ۳۵۱ نفر به دیابت شناسایی و به مراکز درمانی ارجاع داده شدند تا زیر نظر متخصصان، مراقبت‌های بعدی و درمان انجام شود.

وی میزان درصد غربالگری طرح پویش ملی سلامت را در این شهرستان ۹۹.۲ درصد عنوان کرد و افزود: کل جمعیت هدف بالای ۱۸ سال شهرستان در این طرح، ۶۱ هزار و ۹۶۴ نفر است که تاکنون ۶۱ هزار و ۵۱۰ نفر غربالگری شده‌اند.

حیدری تصریح کرد: همزمان با اجرای این طرح همکاران این شبکه در نقاط مختلف شهر بصورت ثابت و سیار از جمله در ادارات، بانک‌ها، بازار و درمانگاه‌ها حضور و اقدام به غربالگری کردند.

وی افزود: باتوجه به اینکه یکی از مهم‌ترین عوامل مرگ‌ومیر در جامعه، بیماری‌های غیرواگیر است شناسایی زودهنگام و کنترل آن‌ها حائز اهمیت است.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: فشار خون بالا، به‌عنوان یکی از عوامل سکته‌های قلبی و مغزی، قابل پیشگیری و کنترل است که اولین گام برای درمان و کنترل آن، آگاهی افراد از ابتلا به بیماری است.

وی یادآورشد: طرح سراسری پویش ملی سلامت تا ۱۵ دی ماه جاری ادامه دارد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر دارای ۱۱۰ هزار نفر جمعیت است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر