چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۳۲۲۱
شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱

فکرشهر: امام جمعه خورموج گفت: مردم تحت فشار شدید مشکلات معیشتی و گرانی هستند و از دولت مردمی انتظار است این درد کهنه را علاج کند و عوامل گرانی را از بین ببرد.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام علی زاهد دوست در خطبه‌های نماز جمعه خورموج با اشاره به آیات ۴۱ و ۴۲ سوره مبارکه احزاب گفت: یاد خداوند تنها با زبان و گفتار نیست، بلکه ذکر واقعی آن است که انسان در هر فکر، اقدام و حرکتی رضایت خداوند را در نظر داشته باشد.

امام جمعه خورموج افزود: یاد خداوند، زمانی در انسان مؤثّر است که مستمرّ و بسیار باشد و طبق صراحت قرآن کریم در آیه ۹ سوره مبارکه جمعه، نماز جمعه هم مصداق ذکر خداست، نماز جمعه هم یاد خداست، معنویت افزا و بصیرت افزایی آن را قدر بدانیم و با حضور دل و اخلاص این سنگر دین و ولایت را تقویت کنیم.

وی با اشاره به ۱۷ دی ماه سالروز اجرای توطئه استعماری کشف حجاب به دست رضاخان در سال ۱۳۱۴ گفت: مسئله حجاب همواره به عنوان ابزار سیاسی استکبار برای به بردگی کشاندن مردم مستضعف استفاده شده و امروز هم دشمن بر روی بی‌حجابی و کشف حجاب زن‌های ما حساب کرده است، دشمنان با استفاده از ابزار‌های مختلف مانند ماهواره و قدرت رسانه‌های خود، بی حجابی و بی‌عفتی را ترویج می‌دهند.

وی گفت: زنان و دختران ما بدانند که برای این ارزش دینی یعنی حجاب خون‌های مقدسی به زمین ریخته شده است و پیام مهم شهدا دفاع از حجاب و ارزش‌های دینی بود.

وی بیان کرد: زنان و دختران ما هوشیار باشند و بدانند آنچه به آنان کرامت و شخصیت و مصونیت می‌بخشد حجاب است، لذا مواظب باشند خدای ناکرده با بی حجابی مجری طرح‌های شوم دشمنان اسلام نشوند

امام جمعه خورموج گفت: آمرین به معروف و ناهیان از منکر هم که به صورت مردمی و با قصد خیر و دلسوزانه اقدام می‌کنند، باید توسط دستگاه قضا به شکل کامل مورد حمایت و توجه قرار بگیرند.

وی با اشاره به اعلام نتایج رسیدگی به صلاحیت نامزد‌های انتخابات توسط شورای نگهبان گفت: همواره تاکید رهبر معظم انقلاب بر حضور پرشور در عرصه انتخابات و مشارکت آفرینی است لذا مهم‌ترین اصل در انتخابات مشارکت گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی فارغ از هر انتخابی است.

امام جمعه خورموج افزود: نامزد‌های انتخابات باید بدون هیاهو و تخریب دیگر نامزدها، به مردم برنامه پیشرفت ۲ شهرستان دشتی و تنگستان ارائه دهند و کاندیدا‌ها و طرفداران آنان از دایره تقوا خارج نشوند و در مسیر انتخابات اخلاق مداری را سرلوحه همه فعالیت‌های خود قرار دهند.

وی گفت: مردم تحت فشار شدید مشکلات معیشتی و گرانی هستند و از دولت مردمی انتظار است این درد کهنه را علاج کند و عوامل گرانی را از بین ببرد و خیال مردم را راحت کند، طبق فرموده رهبر معظم انقلاب مشکل گرانی و معیشتی همچون غباری روی موفقیت‌های نظام و دولت نشسته است.

زاهد دوست تصریح کرد: برخی تصمیمات خلق الساعه در آستانه انتخابات دلسرد کننده است و اعمال آن‌ها به صلاح نیست، به عنوان مثال گران شدن نان و برخی اقلام ضروری در این شرایط صلاح نیست، لذا دولت باید جلوی برخی تصمیمات آنی و خلق الساعه در عرصه اقتصادی را بگیرد.

وی گفت: بنده این مشکل را در دیدار با معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری هم مطرح کردم و عرض کردم نکنم دست‌های در کار باشد تا با این تصمیمات آنی بخواهند مردم را از نظام اسلامی و دولت انقلابی دلسرد کنند، البته در این دیدار موارد دیگری هم مطرح شد که اطمینان دارم این موارد با دلسوزی در دولت مردمی پیگیری و دنبال خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر