پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۳۵۶۶
دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲

فکرشهر: رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: حفظ جان مادر و نوزاد از مهم‌ترین اهداف ساخت مرکز تسهیلات زایمان در مناطق دور از دسترس است.

به گزارش فکرشهر از مهر، ماریا خویش‌دوست در بازدید از مرکز تسهیلات زایمانی خیر ساز تنگ ارم اظهار کرد: یکی از اجزای سلامت و ایمنی مادران، تحقق زایمان ایمن است و از آنجا که اکثر مرگ‌ها و عوارض ناشی از بارداری و زایمان در حول‌وحوش زایمان اتفاق می‌افتد، بنابراین تأمین شرایط لازم برای انجام زایمان ایمن در نظام ارائه خدمات با وجود مرکز تسهیلات زایمانی امکان‌پذیر است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان بیان کرد: بخش ارم و بوشکان از مناطق دور از دسترس و صعب‌العبور شهرستان است که در سال‌های اخیر به زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی آن توجه ویژه‌ای شده است.

وی بیان کرد: مرکز تسهیلات زایمانی تنگ ارم با کمک مؤسسه خیریه یاوران امید و خیر سلامت خانم دکتر ناهید اخلاقی در زمینی به مساحت ۱۴۸ مترمربع و اعتبار اولیه ۵۰۰ میلیون تومان در محوطه مرکز خدمات جامع سلامت تنگ ارم در حال احداث است و تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با تکمیل مرکز تسهیلات زایمانی خیر ساز تنگ ارم، زایمان مادران باردار مناطق بخش ارم در محیطی مطلوب و با تجهیزات پزشکی مناسب انجام شود و ارجاع مادران به مراکز درمانی شهرستان روند کاهشی داشته باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر