چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۳۷۱۵
جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱

فکرشهر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: شهرستان دشتی با برخورداری از تولید سالانه ۸.۷ میلیون تن، ۳۰ درصد ظرفیت معدنی این استان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، علی باستین، روز جمعه در حاشیه بازید از معادن شهرستان دشتی اظهار کرد: باتوجه به اینکه "دشتی" رتبه نخست ظرفیت معدنی استان بوشهر را دارد استفاده از این مهم برای توسعه اشتغال و رونق اقتصادی ضروری است.

وی افزود: کارخانه آهک و میکرونیزه در" لاور شرقی" شهرستان دشتی در حال اجراست که دهه فجر فاز نخست این طرح وارد مدار می‌شود.

باستین با اشاره به ایجاد ۱۰۰ فرصت شغلی مستقیم این کارخانه یادآور شد: تولیدات این کارخانه صادراتی است و ارزش افزوده بالایی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر ادامه داد:همچین کارخانه تولید فروسیلیس (مواد معدنی) در شهرستان دشتی ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا اردیبهشت ماه سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: ۱۴ هزار میلیارد ریال برای این طرح سرمایه گذاری شده و ۱۶۰ شغل مستقیم ایجاد خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: تاکید شده که نیرو‌های بومی منطقه در این کارخانه مشغول بکار شوند و کارفرما نیز به این مساله اعتقاد دارد.

باستین با بیان اینکه تولیدات این کارخانه برای صنعت فولاد کاربرد دارد اضافه کرد: بیشترین هدف گذاری این کارخانه، تولید محصولات صادراتی است.

وی اظهار داشت: تامین نقدینگی مهم‌ترین مشکل کارخانه فروسیلیس است که برنامه ریزی لازم برای رفع مشکلات این کارخانه انجام شده است.

باستین همچنین در نشست شورای اداری شهرستان دشتی گفت: هفت طرح اقتصادی با اعتبار هفت هزارو ۳۰ میلیارد ریال دهه فجر امسال در استان بوشهر افتتاح می‌شود.

وی افزود: دشتی با ۵۵هزار هکتار سطح زیر کشت و تولید ۲۱۱ هزار تن محصول، قطب دوم کشاورزی استان بوشهر بعد از شهرستان دشتستان به شمار می‌رود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر ادامه داد: کشاورزی، صنعت و گردشگری از ظرفیت‌های ممتاز شهرستان دشتی است.

وی گفت: ایجاد شهرک تخصصی کشاورزی، اجرای واحد‌های پایین دست پتروشیمی و توسعه صنایع معدنی در شهرستان دشتی ضروری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر