يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر از راه‌اندازی گشت‌های مشترک برای بازدید از واحد‌های صنفی و شناسایی اتباع غیرمجاز خبر داد و گفت: برخورد قاطع با بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحد‌های صنفی استان بوشهر در دستور کار است...
کد خبر: ۲۰۰۳۷۱۹
جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱

فکرشهر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر از راه‌اندازی گشت‌های مشترک برای بازدید از واحد‌های صنفی و شناسایی اتباع غیرمجاز خبر داد و گفت: برخورد قاطع با بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحد‌های صنفی استان بوشهر در دستور کار است.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی، مصدق کشاورزی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به راه‌اندازی گشت مشترک بازدید از واحد‌های صنفی بوشهر و شناسایی واحد‌های مختلف در بکارگیری اتباع غیرمجاز اظهار داشت: به طور مستمر از واحد‌های صنفی برای شناسایی و برخورد با بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز و جریمه کارفرمایان، بازرسی می‌شود.

وی برخورد قاطع با متخلفان صنفی را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: این گشت‌ها در واحد‌هایی که با سلامت مردم در ارتباط است با جدیت ورود کرده و اخطار لازم صادر و با واحد‌های متخلف برابر با قانون برخورد می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر ادامه داد: در صورتی‌که هر کدام از صنوف که اتباع خارجی غیرمجاز را بکارگیری کنند، کارفرما برای بار اول معادل ۵ برابر حقوق قانون کار برای هر روز بکارگیری و برای بار دوم معادل ۱۰ برابر جریمه خواهد شد و در صورت ادامه این روند از ۹۱ تا ۱۸۰ روز حبس در انتظار کارفرمایان خاطی خواهد بود.

کشاورزی تصریح کرد: توصیه به صنوف مختلف این است نسبت به بکارگیری نیروی بومی اقدام کنند و در صورت کمبود نیروی مورد نیاز در استان بوشهر از نیرو‌های خارج از استان بهره برده شود.

وی با بیان اینکه همه صنوف در سطح استان تا پایان سال مورد بازرسی قرار خواهند گرفت گفت: در مدت یک هفته اخیر با ۶۰ واحد صنفی متخلف استان بوشهر برخورد جدی و قانونی صورت گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر ضمن دعوت از رسانه‌های ملی و محلی برای پوشش هر چه بهتر این گشت‌های مشترک بیان کرد: ان‌شاءالله بتوانیم با یک فرهنگ‌سازی صحیح از نیرو‌ها مجاز در واحد‌های مختلف بهره ببریم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر