پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر در پاسخ به «فکرشهر»:
فکرشهر: ۲۷ درصد اختلافات بین کارگر و کارفرما را به صورت سازشی حل می‌کنیم/ ورود غیر مجاز افغانستانی‌ها به استان بوشهر بعد از طالبان، ۵ برابر شده است/ ۱۶ سال است که شهرستان ممنوعه برای حضور اتباع بیگانه داشته ایم/ کمترین میزان استفاده از یارانه را بعد از استان تهران، استان بوشهر دارد...
کد خبر: ۲۰۰۰۳۹۰
جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۲

فکرشهر: مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر می‌گوید هر شهرداری از دستور داده شده برای برخورد با دستفروشان سرپیچی کند زندانی می‌شود.

هشدار به شهرداری های استان بوشهر/ جریمه و زندان در انتظار شهرداران 

به گزارش «فکرشهر»، «مصدق کشاورزی» در نشست با خبرنگاران درباره جمع آوری دستفروشان و انتقال مشاغل با آلودگی صوتی در شهر‌ها به خارج آن گفت: در خصوص دستفروشان و آهن آلات فروش‌های حواشی شهر‌ها تصمیماتی گرفته شده و به کلیه شهرداری‌های استان هشدار می‌دهیم که اگر دست فروشان را جمع آوری نکنند، این شهرداری‌ها هستند که جریمه می‌شوند و موظف هستند دستفروشان غیرمجاز را جمع آوری کنند و اگر صنف یا مقامی از دستور سرپیچی کند، ابتدا جریمه و سپس زندان در انتظار این افراد است.

وی افزود: برای شهرداری ها، دو هفته زمان برای جمع آوری در نظر گرفته شده و برای سایر مشاغل از هفته آینده این برخورد‌ها و بازرسی‌ها انجام خواهد شد.

برخورد با شهرداری‌ها را رسانه‌ای می‌کنیم/ با این قانون، بخش عمده‌ای از مشکلات استان حل می‌شود

مصدق کشاورزی در پاسخ به «فکرشهر» درباره ضمانت اجرایی برای برخورد شهرداری‌ها با دستفروش‌ها نیز توضیح داد: شهرداری‌ها مسوول دستفروش‌های شهر هستند. اگر دستور و قانون را اجرا نکنند، برای بار دوم جریمه دو برابر می‌شوند و برای بار سوم، برای هر شهردار، همان رایی که دنبالش هستم را انجام می‌دهیم و رسانه‌ای اش هم می‌کنیم.

وی اضافه کرد: برای دستفروشان، ما هر روز شهرداری‌ها را جریمه می‌کنیم و با این قانون، بخش عمده‌ای از مشکلات استان حل می‌شود.

هشدار به شهرداری های استان بوشهر/ جریمه و زندان در انتظار شهرداران/ با این قانون، بخش عمده‌ای از مشکلات استان حل می‌شود/ استان بوشهر، جزو ۵ استان مرفه کشور است/ برخورد با شهرداری‌ها را رسانه‌ای می‌کنیم

استان بوشهر، جزو ۵ استان مرفه کشور است/ کمترین میزان استفاده از یارانه را بعد از استان تهران، استان بوشهر دارد

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر در بخش دیگر سخنانش به بحث کالابرگ الکترونیکی اشاره کرد و گفت: کالابرگ الکترونیکی فرایندی برای کمک معیشت مردم است و ۱۱ قلم کالای اساسی را در هر فروشگاهی که تجهیز شده شامل می‌شود و ۷ دهک جامعه می‌توانند از این مزیت استفاده کنند و در هنگام خرید اعلام کنند که می‌خواهند از یارانه استفاده کنند و ۱۲۰ هزار تومان به یارانه افراد اضافه می‌شود و قیمت کالا‌هایی که در نظر گرفته شده نیز به قیمت سال ۱۴۰۱ محاسبه خواهد شد.

وی بیان داشت: استان بوشهر، جزو ۵ استان مرفه کشور است و شهرستان جم، مرفه‌ترین شهرستان و پیرترین شهرستان استان نیز، دشتستان است و جالب است بدانید کمترین میزان استفاده از یارانه را بعد از استان تهران، استان بوشهر دارد.

۱۶ سال است که شهرستان ممنوعه برای حضور اتباع بیگانه داشته ایم

مصدق کشاورزی درباره حضور اتباع بیگانه و افغانستانی‌ها در استان بوشهر، نیز، اظهارداشت: در بحث اتباع بیگانه نیز کار‌هایی صورت گرفته و تصمیماتی اتخاذ شده و جایی که تبعه خارجی به کار ورود می‌کند اگر کارفرما داشته باشد، این موضوع به اداره کار برمی گردد و کارفرما را جریمه می‌کنند.

کشاورزی در پاسخ به سوال «فکرشهر» درباره برخورد با اتباع بیگانه غیر مجاز که مطالبه عمومی است، توضیح داد: افغانستانی‌هایی که وارد کشور می‌شوند یا غیرمجاز هستند و یا کارتی دارند که آن کارت شامل خدمات سیاحتی یا درمانی و یا ... است که نمی‌توانند با آن شاغل باشند؛ و اگر کارت اشتغال برای فردی صادر شد، باید حتما در همان رسته مشغول به کار باشد و به عنوان مثال کارگری که کارت ساختمانی دارد نباید در اغذیه فروشی کار کند.

وی ادامه داد: برای هر روز یک کارگر غیر مجازی که در یک واحد کار کند، کارفرما ۷۸۴ هزار تومان جریمه می‌شود؛ مثلا اگر کارگر ۳۰ روز کار کرده باشد به همان اندازه ۳۰ روز، روزی ۷۸۴ هزار تومان کارفرما جریمه می‌شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر افزود: برخورد با اتباع بیگانه همیشه قانون بوده و همیشه هم برخورد‌هایی انجام گرفته و ما بیش از ۲۰ سال است که داریم روی این قضیه کار می‌کنیم و ۱۶ سال است که شهرستان ممنوعه برای حضور اتباع بیگانه داشته ایم و خبر‌های برخورد با اتباع بیگانه غیر مجاز و گشت‌های مشترک در این باره را که نگاه کنید بیش‌ترین میزان آن در استان بوشهر بوده، ولی خب الان در جامعه بیشتر بولد می‌شود و یک عده‌ای این موضوع را می‌آورند کف میدان و جامعه و می‌خواهند از این وضعیت هم استفاده‌هایی ببرند.

هشدار به شهرداری های استان بوشهر/ جریمه و زندان در انتظار شهرداران/ با این قانون، بخش عمده‌ای از مشکلات استان حل می‌شود/ استان بوشهر، جزو ۵ استان مرفه کشور است/ برخورد با شهرداری‌ها را رسانه‌ای می‌کنیم

ورود غیر مجاز افغانستانی‌ها به استان بوشهر بعد از طالبان، ۵ برابر شده است

مصدق کشاورزی تاکید کرد:، ولی چرا بیشتر شده، برای این که مهاجرت بیشتر شده. بعد از ورود طالبان به افغانستان حجم ورود مهاجران غیر مجاز به کشور بیشتر شده و طبیعی است که اگر قبلا در استان بوشهر یک عددی بوده، الان نرمش ۵ برابر شده؛ لذا در این عدد و ارقام این مساله وجود دارد و الان یک مطالبه عمومی شده و حتی کسانی که مخالف بوده اند و همان کسانی که تا دیروز در باغ هایشان تبعه خارجی و غیر مجاز داشتند و به آن‌ها رجوع می‌کردیم، الان خودشان گلایه‌مند هستند که با آن‌ها برخورد کنیم. پس، همگرایی ایجاد شده که بتوانیم از تبعه مجاز استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: من نمی‌گویم در را ببندیم بلکه هر کسی می‌خواهد بیاید، ولی ساماندهی شود و به صورت مجاز انجام شود.

۲۷ درصد اختلافات بین کارگر و کارفرما را به صورت سازشی حل می‌کنیم

کشاورزی همچنین گفت که استان بوشهر، رتبه اول شاخص بیمه شدگان را در کشور دارد و افزود: ۲۷ درصد اختلافات بین کارگر و کارفرما را به صورت سازشی حل می‌کنیم تا کار به دادگاه نکشد و هیچ شورای حل اختلاف کار در استان بوشهر تعطیل نیست و روند به این گونه است که باید آگهی روزنامه شود تا انتخابات برگزار شود و سپس استعلامات انجام گیرد و در این حین تعدادی پرونده رسیدگی نشده و در هفته آینده این پرونده‌ها نیز بررسی خواهد شد.

وی اضافه کرد: ساختمان تمامی ادارات شهرستان‌های استان به جز شهرستان های بوشهر و دشتستان، همگی نوساز هستند و ساختمان شهرستان‌های بوشهر و دشتستان هم پیشنهاد آن داده شده است تا مجوزات لازم از طرف دولت صادر شده و ساختمان فعلی را بفروشیم و ساختمان جدید بسازیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر