پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۰۷۲۵
يکشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱

فکرشهر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به بهبود فضای کسب و کار در استان گفت: سه هزار و ۵۰۰ تعاونی در سطح استان فعال است.

به گزارش فکرشهر از مهر، مصدق کشاورزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سه هزار و ۵۷۴ شرکت تعاونی در استان بوشهر در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی با هزار و ۶۲ شرکت تعاونی و ۱۵ هزار و ۷۷۵ نفر فرصت شغلی فعال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به فعالیت هزار و ۱۳۸ شرکت تعاونی با ۲۵ هزار و ۸۵۸ نفر فرصت شغلی در بخش خدمات، تاکید کرد: در بخش صنعت نیز ۶۲۶ شرکت تعاونی با ۹ هزار و ۱۴۴ نفر فرصت شغلی فعال است.

وی در خصوص نحوه نظارت بر فعالیت تعاونی‌های فعال استان بوشهر بیان کرد: علاوه بر نظارت میدانی، تمامی تعاونی‌های فعال استان هر روز عملکرد خود را در سامانه جامع هوشمند تعاون ثبت می‌کنند.

توزیع عادلانه ثروت

کشاورزی اظهار داشت: اتفاقی که در سال گذشته در حوزه تعاون با درایت استاندار بوشهر انجام شد توزیع عادلانه ثروت و عدالت اجتماعی در بخش تعاون استان بوشهر بود.

وی گفت: اراضی سایت‌های پرورش میگو به ۱۱۰ تعاونی با دستور استاندار بوشهر در راستای اعتقاد به تعاون به فرموده مقام معظم رهبری مد ظله العالی و سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی واگذار شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر ادامه داد: تعاونی‌های ویژه سه دهک درآمدی اول جامعه با تدبیر استاندار بوشهر ایجاد خواهد شد تا بتوانند عدالت اجتماعی را در این حوزه برقرار کنیم.

وی افزود: سند توسعه بخش تعاون در دولت سیزدهم به صورت جدی دنبال می‌شود که در جلسه استانی آن مقرر شد در راستای این سند یک سند توسعه تعاون ویژه استان بوشهر تدوین شود.

بهبود فضای کسب و کار در استان

کشاورزی با اشاره به اینکه وجود فضای کسب و کار خوب نشانه امنیت اقتصادی استان است، گفت: تمامی مؤلفه‌های لازم برای بهبود فضای کسب و کار در استان فراهم است، بخش تعاون استان در کنار دو بخش دیگر اقتصادی ظرفیت و حمایت جدی تری دارد لذا سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی بایستی از این ظرفیت نهایت استفاده را ببرند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر ادامه داد: با همراهی تعاون‌گران در اغلب شاخص‌ها رتبه اول کشوری را برخورداریم اما در برخی از شاخص‌ها اختصاصی تعاون هنوز جای کار بسیاری دارد که باید انجام شود.

وی تاکید کرد: تعاون‌گران از ظرفیت به وجود آمده از خط اعتباری سه هزار میلیاردی برای بهبود شرایط و فضای کسب و کار خود استفاده کنند.

کشاورزی با اشاره به اهمیت موضوع جهاد تبیین، گفت: به طور شفاف نقاط ضعف و قوت خود را با حضور در بین مردم و رسانه‌ها اعلام می‌کنیم و معتقدم در شرایط کنونی بایستی از ظرفیت بخش تعاون در حوزه مشارکت اقتصادی اجتماعی و فرهنگی بهره گیری کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر