پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۳۷۶۶
شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۰

فکرشهر: روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی در اطلاعیه‌ای از درگذشت زین العابدین خرم رضوی استاندار این استان خبر داد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، در این اطلاعیه که روز شنبه منتشر شد آمده است: به اطلاع مردم شریف و ولایت مدار آذربایجان شرقی می‌رساند که سردار عاشورایی و جانباز هشت سال دفاع مقدس، زین العابدین رضوی خرم، استاندار جهادی و انقلابی استان مان، پس از عمری مجاهدت در راه آرمان‌های نظام و انقلاب و تحمل جراحات ناشی از جنگ، لحظاتی قبل دعوت حق را لبیک گفته و به یاران شهیدش پیوست.

استانداری آذربایجان شرقی، درگذشت این رزمنده خستگی ناپذیر و ولایی را محضر رهبر معظم انقلاب (مدظلله العالی)، مردم شریف استان و رییس جمهور مردمی، تسلیت گفته و از خداوند متعال برای بازماندگان آن بزرگمرد انقلابی، صبر جزیل و برای شادی روح وی، علو درجات را طلب می‌کند.
جزییات آیین تشییع و تدفین آن فقید متعاقبا اعلام می‌شود.

عابدین خرم به علت مشکلات ریوی به جا مانده از دوران جنگ و عفونت تنفسی ناشی از بیماری کرونا در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز بستری بود.

سردار سرتیپ دوم زین العابدین رضوی خرم در سال ۱۳۴۵ شمسی در شهرستان شاهین دژ در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد، وی دانش‌آموخته رشته «مدیریت برنامه‌ریزی» در مقطع کارشناسی و «مدیریت استراتژیک» در مقطع کارشناسی ارشد بود.

سردار خرم از ۱۲ سالگی و در لبیک به پیر و مراد خود، امام راحل، از روز‌های آغازین پیروزی انقلاب اسلامی، به فعالیت‌های انقلابی روی آورد و در طول هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل، حضور فعال و دایمی داشت.

وی پس از طی دوره‌های آموزشی تخصصی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۱ جانشین فرمانده «سپاه شهدا» آذربایجان غربی و در فاصله سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۶ به عنوان فرمانده آن فعالیت می‌کرد.

این سردار دلاور اسلام از ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ فرماندهی «سپاه عاشورا» آذربایجان شرقی را بر عهده داشت.

سردار خرم با آغاز تهاجم جبهه غربی- عربی علیه مردم و دولت قانونی سوریه، از اوایل دهه ۱۳۹۰ به عنوان مستشار در جبهه دفاع از حرم، حضور داشت و مدت هشت ماه در اسارت داعش بود.

هیات دولت، بیست و پنجم مهر ماه ۱۴۰۰ شمسی با توجه به سوابق درخشان مدیریتی سردار خرم در عرصه‌های مختلف، وی را به مقام استاندار آذربایجان شرقی و نماینده عالی دولت در این استان منصوب کرد.

فردا در آذربایجان شرقی عزای عمومی اعلام شد

به گزارش فکرشهر از تسنیم، در پی درگذشت استاندار آذربایجان شرقی، نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی فردا یکشنبه یکم ۱۴۰۲ را در استان عزای عمومی اعلام کرد.

عابدین خرم که در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز بستری بود، به‌علت بیماری ریوی و عوارض جانبازی دوران دفاع مقدس درگذشت.

استانداری آذربایجان شرقی اعلام کرد: به اطلاع مردم شریف و ولایتمدار آذربایجان شرقی می‌رساند که سردار عاشورایی و جانباز هشت سال دفاع مقدس، زین‌العابدین رضوی خرم، استاندار جهادی و انقلابی استان‌مان، پس از عمری مجاهدت در راه آرمان‌های نظام و انقلاب و تحمل جراحات ناشی از جنگ، لحظاتی قبل دعوت حق را لبیک گفته به یاران شهیدش پیوست.

استانداری آذربایجان شرقی، درگذشت این رزمنده خستگی‌ناپذیر و ولایی را محضر رهبر معظم انقلاب (مدّ ظلّه العالی)، مردم شریف استان و رییس جمهور مردمی، تسلیت می‌گوید و از خداوند متعال برای بازماندگان آن بزرگمرد انقلابی، صبر جزیل و برای شادی روح وی، علو درجات را طلب می‌کند.

آل‌هاشم درگذشت استاندار آذربایجان شرقی را تسلیت گفت

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در پیامی، درگذشت زین العابدین خرم رضوی استاندار آذربایجان شرقی را تسلیت گفت و اعلام کرد: خبر درگذشت ناباورانه انسان اخلاق مدار و پاک نهاد مرحوم سردار زین‌العابدین رضوی خرّم دردی جانکاه در دلهایمان گذاشت و قلب هایمان را از آکنده از اندوهی فراوان ساخت.

مرحوم رضوی خرّم انسانی ولایت مدار و رزمنده‌ای ایثارگر بود که صحنه‌های دفاع مقدس گواه رشادت ها، ایثارگری‌ها و دلاورمردی‌های ایشان است و نقش آفرینی و خدمات اثرگذار و ارزنده آن مرحوم در کسوت فرماندهی سپاه شهدای آذربایجان غربی، فرماندهی سپاه عاشورا و استانداری آذربایجان شرقی برای همیشه در اذهان عمومی مردم قهرمان خطه آذربایجان ماندگار است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در این پیام، این مصیبت و وداع ناباورانه را به آحاد مردم آذربایجان شرقی و تاریخ ساز تبریز، خانواده مکرم ایشان و همه دوستان آن عزیز سفر کرده تسلیت گفته و برای روح بلند مرحوم رضوی خرّم از درگاه خداوند متعال رحمت و غفران واسعه الهی و برای همه بازماندگان صبر و اجر جزیل مسئلت کرده است.

مراسم تشییع استاندار فقید آذربایجان شرقی

در پی درگذشت استاندار آذربایجان شرقی، نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی فردا یکشنبه یکم ۱۴۰۲ را در استان عزای عمومی اعلام کرد.

پیکر مرحوم عابدین رضوی خرّم فردا یکشنبه اول بهمن از ساعت ۱۰ صبح از میدان شهدا تا میدان ساعت تبریز تشییع و پس از اقامه نماز از سوی آل هاشم نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز برای تدفین به شهر ارومیه منتقل خواهد شد.

روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱
تبریز - میدان شهدا - ساعت ۱۰

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر