چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۳۸۲۱
دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

فکرشهر: کارگردان نمایش «کُهته» از جزیره خارگ که در بخش تازه‌های چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر حضور دارد گفت: امیدوارم مدیر یک تماشاخانه در جشنواره این اثر را ببیند و بتوانیم اجرای عمومی در تهران داشته باشیم.

به گزارش فکرشهر، حسین اسدی در گفت وگو با خبرنگار تئاتر ایرنا، با یادآوری این که «کُهته» در زبان دشتستان جنوب به معنای خون مردگی است گفت: این نمایش برداشتی از رومئو و ژولیت است و به ماجرای اختلافات دو خاندان بزرگ بوشهر می‌پردازد. این دو خاندان در جزیره خارگ زندگی می‌کنند و با هم سر جنگ دارند. تا این که پسر و دختر عاشق هم می‌شوند و اتفاقاتی می‌افتد.

وی این نمایش را یک تراژدی عاشقانه خواند و توضیح داد: در سی و نهمین دوره جشنواره تئاتر فجر هم با نمایش آبگوشت زهرماری حضور داشتم. امسال اثر ما به بخش تازه‌ها راه یافته که یک تجربه جدید است. این نمایش را فقط برای جشنواره تولید کردیم و تا حالا اجرای عمومی نداشته‌ایم.

مردم جزیره بیشتر کمدی دوست دارند

اسدی که ساکن جزیره خارگ است درباره اوضاع تئاتر در این جزیره بیان کرد: جمع هنرمندان تئاتری جزیره بین ۳۵ تا ۴۰ نفر است. ما تنها گروه ثبت شده کشوری در جزیره هستیم. یک گروه دیگر هم هستند که کار‌های کمدی انجام می‌دهند. جمعیت بومی‌های جزیره حدود ۵ هزار نفر است. در خارگ ما مخاطبان کمی داریم. چون مردم کار‌های درام و تراژدی را پسند نمی‌کنند و بیشتر کمدی دوست دارند.

بومی‌های جزیره خارگ در جشنواره تئاتر فجر/ امیدوار به اجرای عمومی هستیم

حسین اسدی، کارگردان نمایش «کُهته»

اسدی درباره توقعش از جشنواره گفت: دوست داریم این کار دیده شود. در بخش مرور کار‌هایی حضور دارند که قبلا اجرای عموم داشتند. این تجربه خیلی به آن‌ها کمک می‌کند. چون کار کاملا پخته شده و شرایطش با ما متفاوت است. امیدواریم بعد جشنواره اجرای عمومی هم داشته باشیم. بعد از اجرای «آبگوشت زهرماری» در سنگلج اجرای عمومی رفتیم و بوشهری‌های مقیم تهران خوب استقبال کردند.

وی افزود: این نمایش یک کهنگی خاصی دارد و مخاطب را به دهه ۴۰ می‌برد.

چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با ریاست کاظم نظری و دبیری مهدی حامدسقایان، از ۲۷ دی تا ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ در تهران در حال برگزاری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر