پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: وزارت احیا و توسعه روستایی حکومت طالبان اعلام کرد تنها ۱۰ کیلومتر از احداث جاده «واخان» باقیمانده تا افغانستان به چین وصل شود...
کد خبر: ۲۰۰۳۹۵۷
پنجشنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳

فکرشهر: وزارت احیا و توسعه روستایی حکومت طالبان اعلام کرد تنها ۱۰ کیلومتر از احداث جاده «واخان» باقیمانده تا افغانستان به چین وصل شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، «محمد یونس آخندزاده» وزیر احیا و توسعه روستایی حکومت طالبان اعلام کرد تا دو ماه نخست سال ۱۴۰۳ هجری شمسی، جاده «واخان» به چین وصل خواهد شد.

آخندزاده در یک نشست خبری تأکید کرد تلاش‌ها برای اتصال جاده واخان به چین به‌طور شبانه روزی جریان دارد و هزینه این پروژه ۳۶۹ میلیون افغانی است.

وی افزود: چندی پیش رهبری طالبان به وزارت فواید عمومی دستور داد تا این جاده از بدخشان تا مرز چین که ۴۷۰ کیلومتر می‌شود را به گونه اساسی بازسازی کند و کار آن به زودی آغاز خواهد شد؛ اما وظیفه وزارت توسعه روستایی این است که تا این جاده را تا مرز چین به‌طور بلوکاژ و خاکی بازسازی کند.

وزیر احیا و توسعه روستایی طالبان در ادامه جاده ارتباطی به چین را بسیار با اهمیت دانست و تأکید کرد با بهره‌برداری از جاده واخان تحول بزرگی در رشد و اقتصاد افغانستان به میان خواهد آمد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر