چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۴۰۹۹
دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷

فکرشهر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: طرح‌های اقتصادی با سرمایه‌گذاری ۳۵۳ میلیارد تومان و ۱۵۳۰ میلیون دلار و اشتغال‌زایی ۱۰۵۰ نفر در دهه فجر امسال در کنگان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، علی باستین در جلسه شورای اداری کنگان با اشاره به تشکیل کاروان راهیان خدمت در سفر به کنگان، تکمیل و بهره‌برداری طرح‌های نیمه تمام را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به مزیت‌های کنگان خاطرنشان کرد: این شهرستان از ظرفیت‌های صنعتی، گردشگری و شیلات برخوردار است.

وی با اشاره به بازدید از کارخانه تولیدی و مجتمع گردشگری ساحلی کنگان گفت: این مجتمع گردشگری در راستای استفاده از ظرفیت‌های توسعه دریامحور و گردشگری دریایی اجرایی شده که در جذب گردشگری داخلی و خارجی می‌تواند اثربخش باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر سرمایه‌گذاری مجتمع گردشگری ساحلی کنگان را افزون بر ۱۰۰ میلیارد تومان دانست و خاطرنشان کرد: مجتمع گردشگری ساحلی کنگان که در دریا ایجاد شده ظرفیت فراهم شدن اشتغال ۳۰ نفر را دارد و در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

باستین ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری کنگان و حمایت دولت در زمینه میراث فرهنگی، محیط زیست منابع طبیعی و دیگر طرح‌ها را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴۰۰ فرصت شغلی در کنگان از سوی دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر و بخش خصوصی ایجاد شده و در سامانه رصد اشتغال به ثبت رسیده است.

وی، ۱۱ اسفند زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: مردم استان بوشهر با حضور در پای صندوق‌های اخذ رای بار دیگر با خلق حماسه دیگری دشمنان را ناامید می‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر سرمایه‌گذاری ۲۸۰ میلیارد تومان سازمان بنادر و دریانوردی برای توسعه اسکله شهرستان کنگان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شدن اسکله کنگان افتتاح می‌شود که ظرفیت خوبی برای تردد و پهلوگیری شناور‌ها با ظرفیت ۳ هزار تن فراهم شده و در آینده نزدیک بندر کنگان به‌عنوان بندر تجاری معین بندر دمام عربستان می‌تواند فعال شود.

باستین از تدوین طرح کشتیرانی بندر دمام به کنگان خبر داد و بیان کرد: این طرح که مسیر اقتصادی تجاری استان بوشهر به عربستان را فراهم می‌کند مکاتبات لازم با وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذیربط انجام شده است.

وی از اختصاص ۸۳ میلیارد تومان برای طرح‌های اشتغال‌زایی در کنگان خبر داد و خاطرنشان کرد: این تسهیلات از محل قرض‌الحسنه تبصره ۱۸ تأمین شده و لازم است هر چه سریعتر طرح‌های مورد نظر به بانک‌ها ارسال شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به افتتاح طرح‌های اقتصادی در کنگان تصریح کرد: طرح‌های اقتصادی با سرمایه‌گذاری ۳۵۳ میلیارد تومان و ۱۵۳۰ میلیون دلار و اشتغال‌زایی ۱۰۵۰ نفر در دهه فجر امسال در کنگان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر