جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۴۱۸۴
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱

فکرشهر: سرپرست ایستگاه پژوهشکده میگوی کشور گفت: استان بوشهر در زمینه پرورش و تکثیر میگو یکی از استان‌های پیشرو کشور است که لازمه استفاده از این فناوری در بوشهر هم نیز احساس می‌شود.

به گزارش فکرشهر از صدا و سیما، آقای بابایی پور در سمینار آموزشی تخصصی استان بوشهرگفت: ضدعفونی آب و بهبود کیفیت شرایط فیزیکی و شیمیایی آب برای مراکز تکثیر بسیار مفید است.

بهشتی مدیرعامل شرکت دانش بنیان نوآوران ازن سازان پاسارگاد هم گفت: فناوری ازن فناوری جدیدی نیست، بیش از یک قرن است در جوامع توسعه یافته به جای مواد ضد عفونی کننده شیمیایی که سرطان زا است از فناوری گاز ازن استفاده می‌شود.

وی افزود: قوی‌ترین اکسید کننده موجود در دنیا گاز ازن است و هیچ میکرو ارگانیسمی تا به امروز شناخته نشده که در معرض گاز ازن قرار بگیرد و از بین نرود.

اشرف معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بیان کرد: با توجه به بروز بیماری AHPND میگودر سال گذشته و خساراتی که مزارع پرورش دهندگان وارد شد، برگزاری این سمینار‌های تخصصی کمک می‌کند تا پرورش دهندگان به روز شوند و ضدعفونی اسنخرهایشان را نیز با روش‌های جدید انجام دهند.

قاجاری کارشناس اداره کل دامپزشکی استان گفت: یکی از موارد مهم در موفقیت مراکز تکثیر پرورش میگو آب سالم است، برای اینکه ما آب سالم در اختیار مزارع قرار دهیم از روش‌های مختلفی برای سالم سازی آب استفاده می‌کنیم.

وی افزود: در این دوره آموزشی روش‌هایی مانند ازن، شیمیایی، فیزیکی برای سالم سازی آب در مراکز تکثیر میگو گفته می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر