دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۴۲۰۱
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰

فکرشهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: مراسم و برنامه‌های عزاداری بوشهری باعث انسان سازی بر اساس اندیشه قیام و تبیین عزای امام حسین (علیه‌السلام) می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام محمد قادری صبح چهارشنبه در نخستین آئین روز ستایشگری و نوای آئینی بوشهر اظهار داشت: امام حسین (ع) الگوی تمام مجاهدان عالم و الگوی حماسه پنج قرن مقاومت استان بوشهر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر ضمن خیر مقدم به خادمان مدح و مرثیه پهنه‌ی جنوب کشور که از استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، هرمزگان و خادمان و مداحان استان بوشهر، پایتخت مقاومت که در این نشست شرکت کرده بودند، افزود: تک تک قدم‌های مجاهدان ما در مبارزه با استکبار و ظلم‌ستیزی درس عاشورای امام حسین (علیه‌السلام) است.

وی اظهار داشت: عزم شورای شبکه هیئت و تشکل‌های دینی در جهت هویت‌بخشی به آئین‌های عزاداری فاخر و ماندگار است که بی‌شک جای مباهات دارد و در کشور کمتر جایی چنین استفاده‌ای از شعر فاخر دیده می‌شود.

حجت‌الاسلام قادری ادامه داد: وجود چنین مدل‌ها و ملودی‌های انسان‌سازی در مراسم عزاداری بوشهری در اوج وقار، باعث انسان سازی بر اساس اندیشه قیام و تبیین عزای امام حسین (علیه‌السلام) می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: بی‌شک عزم عزاداری بوشهر به جهاد تبیین می‌تواند از مؤثرترین حرکت‌های هیئات مذهبی در راستای لبیک به مقام معظم رهبری باشد که فرمودند هیئت پایگاه جهاد تبیین است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر