پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۴۲۳۲
پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲

فکرشهر: امام جمعه بوشهر گفت: کار بزرگی برای ثبت اسناد مالکیت مردم استان بوشهر صورت گرفته است.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت الله صفایی بوشهری در نشست با رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ضمن تقدیر از مجموعه ثبت در احقاق و اعطای حق، گفت: رئیس قوه قضائیه کار عظیم سازمان ثبت در استان بوشهر را مدیریت کرد که این امر منشأ تحول دانش بنیان و حق محور در حل معضل اسناد مالکیت مردم و موجبات شادی و نشاط آنان اعم از شیعه و سنی در این استان را فراهم کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر و امام جمعه بوشهر ضمن تاکید بر روحیه «خوف الهی و نهی نفس از سقوط در باتلاق گناه» افزود: ثبت در هندسه نظام کشوری دارای جایگاه والایی است به تعبیری مسئول و حاکم در عرصه سند مالکیت جغرافیایی ایران است و سند مالکیت هر قطعه کشور در ثبت اسناد است لذا در هر پستی باید تهذیب نفس و خوف الهی داشت.

آیت اله صفایی بوشهری بیان کرد: برای وجب به وجب خاک ایران خون داده شده تا ذره‌ای از آن به دست دشمن نیفتد و کار سازمان ثبت کاری بنیادی و راهبردی است که در نظامات اداری از بخش‌های زیربنایی و اساسی است.

نماینده، ولی فقیه استان بوشهر گفت: اگر سازمان ثبت نباشد که این نظام مالکیتی را مدیریت کند، کشور در عرصه زمینی دچار هرج و مرج خواهد شد و ثبت متکفل مدیریت تنظیم حق محور سند مالکیت در جغرافیای ایران است و این کار بسیار عظیمی است.

وی در ادامه گفت: بزرگترین هدف سازمان ثبت هویت بخشی به اراضی کشور است اگر چه بخش‌های بسیاری از جغرافیای ایران توسط پادشاهان قدیم از ایران جدا شده است و عدم تنظیم سند مالکیت زمینه تعرض بر مالکیت کشور را فراهم می‌کند.

وی گفت: مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه بر اتمام حدنگاری پهنه‌های سرزمینی تاکید کردند که با پایان بخشیدن به این امر مشکلات در عرصه مالکیت زمین حل خواهد شد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه تحول در ثبت با الکترونیکی شدن فرآیند‌ها و اسناد قطعاً راهگشا در احقاق حقوق مردم خواهد بود، عنوان کرد: سازمان ثبت طی چند سال اخیر در تثبیت مالکیت‌ها اقدامی بی نظیر در ایران داشته است و با اتمام کاداستر باید جشن ثبت اسناد ایران را برگزار کنیم.

وی اظهار کرد: سازمان ثبت باید در تثبیت مالکیت انفال، دریا‌ها و جزایر، خشکی اهتمام ورزد و با جدیت کار را به پایان برساند و کار بزرگی که در استان بوشهر انجام شد نمونه بارز احقاق و اعطای حق است که یکی از ابعاد مهم قوه قضائیه است و در بوشهر عملی شد اگر چه با تأخیر و با کمک رئیس قوه قضائیه و سازمان ثبت این کار عملی شد.

آیت الله بوشهری از جهاد تبیین انتخابات گفت و افزود: نظام ایران از مردم و با مردم است و با مردم حرکت می‌کند و تمام تلاش‌ها برای تحقق عدالت و پیشرفت مردم است و مدیران نیز همپای مردم هستند و حضور در انتخابات یک حکم و واژه دینی و ملی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر