چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۴۴۹۵
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۱

فکرشهر: رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر نقش قشر کارگری در انتخابات را تأثیرگذار دانست و گفت: براساس آمار نزدیک ۵۰ هزار نفر کارگر در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی استان بوشهر فعالیت می‌کنند که نقش مهمی در انتخابات ۱۱ اسفند دارند.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، اکبر پورات ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی نقش صنعت در احیای فرهنگ یاریگری و مشارکت حداکثری تضمین توسعه پایدار ایران اسلامی در سازمان منطقه ویژه پارس به پیشرفت‌های کشور در حوزه نفت و گاز اشاره کرد و اظهار داشت: صادرات نفت به نسبت قبل از انقلاب چند برابر شد و تولید میعانات گازی افزایش چشمگیری داشت، در زیرساخت‌ها به ویژه پالایشگاه‌ها و تولید محصولات پتروشیمی نیز دستاورد‌های بسیار خوبی داشتیم.

وی با اشاره به پروژه‌های دهه مبارک فجر در استان بوشهر گفت: در دهه فجر امسال یک‌هزار و ۸۳۷ پروژه افزون بر ۱۴۷ هزار میلیارد تومان در استان یا کلنگ‌زنی و یا افتتاح شد.

پورات، توسعه و پیشرفت صنعت را نتیجه تفکر جهادی و تلاش صنعتگران عنوان کرد و افزود: هر دستاوردی که تاکنون داشتیم حاصل زحمات و تلاش‌های صنعتگران خدوم و مدیران آن‌ها بوده است.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر به انتخابات ۱۱ اسفند ماه سال جاری پرداخت و بیان کرد: فرآیند‌ها با تدبیر استاندار بوشهر و همکاری فرمانداران یکی پس از دیگری انجام شد.

پورات با اشاره به اینکه ۸۷۴ شعبه اخذ رای سیار و ثابت در حوزه‌های چهارگانه استان بوشهر تقسیم‌بندی شده است گفت: در حوزه نفت، هم صندوق‌های اخذ رای سیار و ثابت تقسیم‌بندی و عوامل اجرایی نیز ثبت در سامانه شده‌اند.

وی از آمادگی برای برگزاری انتخابات پرشور خبر داد و ابراز امیدواری کرد با حضور همه صنعتگران این انتخابات پرشورتر شود. از ۲۶۴ داوطلب تاکنون ۱۵۰ نفر تأیید صلاحیت شدند. پنج شنبه ۱۹ بهمن ماه آخرین مهلت اعلام نتایج توسط شورای نگهبان است و انتظار داریم شاهد افزایش تعداد داوطلبان تأییدشده باشیم. در انتخابات از هیچ کاندیدایی جانبداری نخواهیم کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر با اشاره به ابتکارات جدید در قانون انتخابات ابراز کرد: در این انتخابات هیئت بررسی تبلیغات، تبلیغات زودهنگام کاندیدا‌ها را در فضای حقیقی و مجازی مورد بررسی قرار داده و آن‌ها را پیگیری خواهد کرد. دستگاه‌های دولتی می‌توانند ضمن هماهنگی با ستاد انتخابات استان بوشهر امکاناتی که در اختیار دارند را به‌صورت عادلانه در اختیار همه نامزد‌های انتخاباتی قرار بدهند تا برنامه‌های خود را به سمع و نظر مردم برسانند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر همچنین از راه‌اندازی ۴ کانال تلویزیونی برای ۴ حوزه انتخابیه استان بوشهر خبر داد و گفت: این شبکه‌ها برای معرفی برنامه‌های کاندیدا‌ها به‌صورت عادلانه در اختیار آنان قرار خواهد گرفت. مقرر شد پیام رسان‌های داخلی هم برای انعکاس برنامه‌های نامزد‌های انتخاباتی به‌صورت عادلانه در اختیار آنان قرار بگیرد.

پورات با اشاره به ۴ مولفه رقابت، سلامت، مشارکت و امنیت که رهبر معظم انقلاب بیان داشتند، گفت: تاکنون بر اساس این مولفه‌ها پیش رفته تا در ۱۱ اسفندماه شاهد حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی باشیم. در قانون جدید علاوه بر شناسنامه مدارک هویتی دیگری مانند گذرنامه، کارت پایان خدمت و کارت ملی نیز مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر با بیان این که مشارکت استان بوشهر در انتخابات سال ۹۸ حدود ۴۶.۵ درصد بوده است، گفت: وضعیت استان نسبت به میانگین کشور خوب بود که امیدواریم در انتخابات ۱۱ اسفندماه با همتی که در صنعتگران وجود دارد شاهد حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی باشیم.

پورات، نقش قشر کارگری در این انتخابات را تأثیرگذار دانست و بیان کرد: براساس آمار نزدیک ۵۰ هزار نفر کارگر زحمتکش در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی استان بوشهر مشغول فعالیت و خدمت‌رسانی هستند که امیدواریم در انتخابات پیش رو همانند ادوار گذشته حماسه‌آفرینی کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر