چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: ۲۲ بهمن ماه و همزمان با آخرین روز از دهه فجر سال ۱۴۰۲، معاون اجرایی سید ابراهیم رئیسی با هیات همراهش به استان بوشهر و شهرستان دشتستان سفر کرد و در این سفر، پروژه احداث محور دالکی - کنارتخته بررسی شد، چند کیلومتر از بزرگراه اهرم ـ برازجان مورد بهره برداری قرار گرفت و عملیات اجرایی «سد دهرود» آغاز شد...
کد خبر: ۲۰۰۴۶۴۴
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۴:۱۱

فکرشهر: ۲۲ بهمن ماه و همزمان با آخرین روز از دهه فجر سال ۱۴۰۲، معاون اجرایی سید ابراهیم رئیسی با هیات همراهش به استان بوشهر و شهرستان دشتستان سفر کرد و در این سفر، پروژه احداث محور دالکی - کنارتخته بررسی شد، چند کیلومتر از بزرگراه اهرم ـ برازجان مورد بهره برداری قرار گرفت و عملیات اجرایی «سد دهرود» آغاز شد.

به گزارش «فکرشهر»، معاون اجرایی رییس جمهور در عملیات اجرایی سد دهرود شهرستان دشتستان که با پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شد، گفت: ما بدهکار همیشگی تاریخ به مردم محروم، عشایر غیور و بویژه عشایر منطقه ارم شهرستان دشتستان هستیم که در هشت سال جنگ تحمیلی نقشی بی بدیل ایفا کردند.

گزارشی از آخرین روز دهه فجر در دشتستان با حضور معاون رییس جمهور + تصاویر «فکرشهر»

محسن منصوری افزود: بودجه طرح‌های سد و تعریض جادگاه نمازگاه - ارم از اعتبارات نفت تامین می‌شود تا در روند اجرا این طرح‌ها خللی رخ ندهد و امید است به خدمات مورد مطالبه این منطقه سرعت و شتاب لازم داده شود.

استاندار بوشهر نیز گفت: در سفر نخست رئیس دولت سیزدهم به استان بوشهر وقتی برای بازدید از نخلستان‌های تنگستان و کارگاه راه‌آهن بوشهر - شیراز آمدند عده‌ای از ساکنان بخش ارم برای مطالبه‌گری نسبت به احداث سد دهرود اقدام کردند.

احمد محمدی زاده افزود: به دنبال این مطالبه‌گری به دستور رئیس جمهور، احداث سد در مصوبه‌های سفر گذاشته تا اعتبار موردنیاز آن تامین شود.
وی ادامه داد: تعریض جاده ارم -پل نمازگاه در سفر دوم مدنظر قرار گرفت که اعتبار هر دو طرح سد و تعریض جاده این منطقه از محل اعتبارات وزارت نفت تامین خواهد شد.

گزارشی از آخرین روز دهه فجر در دشتستان با حضور معاون رییس جمهور + تصاویر «فکرشهر»

فرماندار دشتستان گفت: با توجه به آغاز عملیات اجرایی سد دهرود بخش ارم، امروز برای مردم این منطقه روز تاریخی به شمار می‌رود.

احمد بنافی افزود: سد دهرود آرزوی دیرینه مردم را تحقق و دشت خشک شده دهرود را سیراب خواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنین تعریض مسیر ورودی روستای دهرود از دیگر مطالبات جدی این منطقه است که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

فرماندار دشتستان یادآور شد: این شهرستان در دهه مبارک فجر امسال ۶۰۰ طرح و در هفته دولت ۳۰۰ طرح عمرانی و اقتصادی و در مجموع نزدیک به یکهزار طرح افتتاح و یا عملیاتی کرده است.

گزارشی از آخرین روز دهه فجر در دشتستان با حضور معاون رییس جمهور + تصاویر «فکرشهر»

وی عنوان کرد: در سال آینده همچنین سد دالکی به عنوان یکی از طرح‌های شاخص شهرستان دشتستان آبگیری می‌شود.

بنافی افزود: سد دهرود از نوع بتنی سی. ام. دی و از جمله سد‌های نوین کشور است که با توان و تخصص نیرو‌های داخلی عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: ارتفاع سد دهرود ۲۶ متر، طول تاج آن ۳۴۰ متر و حجم مخزن این سد ۱۱ میلیون مترمکعب است.

به گزارش «فکرشهر»، همچنین در این روز، ۵ کیلومتر از بزرگراه اهرم- برازجان حدفاصل بنداروز- تقاطع ورودی برازجان به بهره برداری رسید. این قطعه واقع در کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور به طول ۵ کیلومتر و با سرمایه گذاری بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان ساخته شده است.

گزارشی از آخرین روز دهه فجر در دشتستان با حضور معاون رییس جمهور + تصاویر «فکرشهر»

به گزارش «فکرشهر»، مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر نیز درباره طرح احداث جاده دالکی - کنارتخته گفت که این طرح ۳۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طول باند دوم محور دالکی - کنارتخته ۱۸ کیلومتر است که با اتمام آن مسیر ۲۹ کیلومتری کنونی را ۱۰ کیلومتر کوتاه می‌کند. برای اتمام این مسیر در مجموع ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که تامین آن به اتمام این طرح در دولت سیزدهم کمک شایانی خواهد کرد.

برای دیدن تصاویر در سایز بزرگ روی عکس ها کلیک کنید (بزنید)

منبع: فکرشهر
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر