پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۴۹۶۰
سه‌شنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱

فکرشهر: رئیس کل دادگستری استان بوشهر با تأکید بر توجه به حبس‌زدایی گفت: در راستای کاهش ورودی پرونده‌ها و کاهش جمعیت کیفری باید ترویج فرهنگ صلح و سازش در اولویت برنامه‌های شورا‌های حل اختلاف استان قرار گرفته شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، مهدی مهرانگیز ظهر امروز در آیین معارفه سرپرست جدید توسعه حل اختلاف استان بوشهر ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه و قدردانی از خدمات مجموعه شورا‌های حل اختلاف استان بوشهر بر ترویج فرهنگ صلح و سازش تأکید کرد و اظهار داشت: صلح و سازش در جامعه اهمیت بسیار بالایی دارد که در این راستا می‌طلبدکارکنان این مجموعه تلاش بیشتری کنند تا موجبات افزایش صلح و سازش در پرونده‌ها در استان فراهم شود.

وی در ادامه خدمت‌رسانی به مردم را از اولویت‌های دستگاه قضایی دانست و گفت: همکاران دستگاه‌های قضایی و اداری موضوع تکریم ارباب‌رجوع را مهم دانسته و سرلوحه کار خود قرار دهند.

مهرانگیز با تأکید بر گسترش فرهنگ صلح و سازش و تلاش بیشتر برای برقراری مصالحه و حل و فصل اختلافات بین طرفین پرونده‌ها، افزود: در راستای کاهش ورودی پرونده‌ها و حتی کاهش جمعیت کیفری می‌توان از ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود در شورا‌های حل اختلاف، نهاد‌ها و معتمدان استفاده کرد تا اینگونه پرونده‌ها به سرانجام برسند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در این مراسم از واحد‌های شورای حل اختلاف بوشهر بازدید و با همکاران از نزدیک دیدار کرد و مسائل و مشکلات آن‌ها را مورد بررسی قرار داد.

وی در همین راستا، روند کار و نحوه رسیدگی به پرونده‌ها در شعب را مورد بررسی قرار داد و توصیه‌های لازم برای ارتقا رسیدگی‌ها و افزایش مصالحه ارائه کرد.

در این آیین عیسی نوشاد به عنوان سرپرست توسعه حل اختلاف استان بوشهر معرفی شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر