پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: نصب ۲۳ سازه و نماد با عنوان لاتین در ورودی شهر‌ها و برخی روستا‌های استان با هدف معرفی آن شهر و روستا، زیبنده فرهنگ، آیین و زبان مادری و اصیل استان بوشهر نیست...
کد خبر: ۲۰۰۴۹۸۰
چهارشنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۹

فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: نصب ۲۳ سازه و نماد با عنوان لاتین در ورودی شهر‌ها و برخی روستا‌های استان با هدف معرفی آن شهر و روستا، زیبنده فرهنگ، آیین و زبان مادری و اصیل استان بوشهر نیست.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، عبدالرحیم افروغ افزود: در این تابلو و سازه‌ها هیچ نشانی از خط فارسی دیده نمی‌شود و چنین کاری، علاوه بر اینکه خلاف قانون ممنوعیت استفاده از اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه از نظر فرهنگی نیز مروج خط و فرهنگ بیگانه و به نحوی نشانه بی توجهی و بی علاقگی به زبان فارسی است.

وی گفت: مکاتبات مختلف با تمام شهرداران سراسر استان صورت گرفته و به زودی در جلسات استانی در این زمینه اهمیت کار تشریح و برابر قانون اقدامات لازم به عمل خواهد آمد.

افروغ ادامه داد: هم اکنون جمع اوری این نماد‌ها فرصتی برای مدیران شهری است که می‌توانند ضمن فراخوان برای طراحی بهترین نماد شهری تداعی مناسبی از تلفیق خط فارسی و لاتین را به نمایش بگذارند.

وی تاکید کرد: برای اینکه اثری ماندگار طراحی شود نیاز است کمیته‌ای با حضور نخبگان گرافیست و فرهنگی و مسئولین شهرداری تشکیل شود تا طرحی برگرفته از هویت، فرهنگ بومی و منطقه‌ای هر شهر و روستا را در معرض دید شهروندان و گردشگران قرار دهیم.

نام شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر که نام آن‌ها به صورت لاتین در ورودی یا سایر نقاط شهر‌ها نصب شده است به شرح ذیل اعلام می‌شود: بوشهر. برازجان. عالی شهر. دلوار. دالکی. دلوار. آباد. وحدتیه. گناوه. بندر ریگ. دیلم. خورموج. بادوله. دیر. دوراهک. آبدان. جم. کنگان. روستای تمبک. روستای مال خلیفه. روستای مال قائد. روستای عباسی. روستای جمالی. روستای سمل.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر