چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۵۳۹۲
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵

فکرشهر: دبیر اجرایی جشنواره موسیقی فجر بوشهر گفت: در آیینی با حضور مدیرکل، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان از گروه‌های حاضر در سی‌ونهمین جشنواره موسیقی فجر بوشهر تجلیل شد.

به گزارش فکرشهر، " حماسه حق‌پرست " روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: موسیقی، هنری فاخر و ماندگار در جامعه است که به دلیل شاد بودن، این هنر در جنوب کشور منحصر به‌فرد است.

وی بیان کرد: پیشینه و توانمندی‌های غنی موسیقایی از دیرباز در استان بوشهر رواج داشته و به واسطه این مولفه هنرمندان برجسته بسیاری را پرورش و به جامعه موسیقی معرفی کرده است.

حق‌پرست افزود: جشنواره موسیقی فجر بخشی از این هنر ماندگار استان بوشهر بود که این مهم را در ادعا می‌توان در استفاده از بدو تولد و زایش کودک تا هنگام مرگ با زندگی مشاهده کرد.

وی ادامه داد: ۱۱ گروه موسیقی از سراسر استان در ۶ شب و بخش‌های "محلی مقامی بوشهر"، "سنتی ایرانی"، "کلاسیک ایرانی"، "کرال نواحی ایران"، "پاپ تلفیقی" و "پاپ" در این جشنواره به اجرا پرداختند.

حق‌پرست اظهار کرد: به طور میانگین ۳۵۰ نفر در هر اجرا حضور داشتند که نشان از استقبال خوب مردم از این جشنواره دارد.

رییس انجمن موسیقی استان بوشهر یادآور شد: انجمن موسیقی خانه همه اهالی موسیقی از خردسال‌ترین تا پیشکسوت‌ترین هنرمند است و با افتخار از هنرمندان برجسته این حوزه در حد توان حمایت می‌کند و این را رسالت خود می‌داند.

"پخش کلیپ از اجرای گروه‌های جشنواره"، "پخش تیزر جشنواره"، "دف‌نوازی علی یوسفی و محمد وحیدزاده" و تقدیر از پیشکسوتان عرصه موسیقی "اصغر قربانی، اسماعیل آشوری و رزاق علی‌مرادی" و تقدیر از گروه‌های حاضر در چهارمین جشنواره استانی موسیقی فجر بوشهر دیگر بخش‌های این آیین بود.

چهارمین جشنواره استانی موسیقی فجر و سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر از ۲۳ لغایت ۲۸ بهمن ماه در مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی بوشهر برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر