پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیر کل دفتر بازرسی مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری بوشهر گفت: سیستمی برای نظارت مردمی بر دستگاه به اسم "سامانه الکترونیکی ارتباطات دولت و مردم" راه اندازی شده است.\r\n
کد خبر: ۲۰۱۹
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۷

فکرشهر: مدیر کل دفتر بازرسی مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری بوشهر گفت: سیستمی برای نظارت مردمی بر دستگاه به اسم "سامانه الکترونیکی ارتباطات دولت و مردم" راه اندازی شده است.
به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عباس قلی‌پور ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رسانه‌ها زبان مردم دولت هستند، اظهار داشت: رسانه‌ها وسیله‌ای برای انتقال نظرات، دیدگاه‌ها و انتقادات مردم بوده و تعامل رسانه با دولت زمینه نظارت همگانی مردم را در امور و اصلاح فرایندهای سازمانی فراهم می‌کند.

مدیر کل دفتر بازرسی مدیریت عملکرد و امور حقوقی با بیان اینکه فلسفه وجودی همه دستگاه‌های دولتی خدمت صادقانه به مردم است ادامه داد: خدمت باید جامع و استاندارد بوده و از کیفیت و کمیت لازم برخوردار باشد و در کنار این خدمت تکریم ارباب رجوع صورت بگیرد.

خدمت کردن بدون تکریم ارباب رجوع شایسته نیست

وی با بیان اینکه خدمت کردن بدون تکریم ارباب رجوع شایسته نیست تصریح کرد: همه خادمین این دولت باید این مسئله را رعایت کرده و در کنار ارائه خدمت تکریم ارباب رجوع را در دستور کار قرار دهند.

قلی پور با بیان اینکه استاندار بوشهر بر رضایت مردم از دستگاههای دولتی تاکید بسیاری دارد ادامه داد: با توجه به سیاست‌های دولت تدبیر و امید که شعارش عدالت و توسعه بوده و پاسخگویی به مردم را در صدر خدمات خود قرار داده استاندار بوشهر نیز بهترین راه را برای اصلاح فرایندهای سازمانی را از طریق مردم می‌داند.

وی با بیان اینکه باید فرایندهای کاریمان را بر اساس نیازهایمان دسته بندی کنیم تصریح کرد: سیستمی ببرای نظارت مردمی بر دستگاه به اسم «سامانه الکترونیکی ارتباطات دولت و مردم» راه اندازی شده که مردم می توانند از طریق سه راه با این سامانه در ارتباط بوده و مشکلات، پیشنهادات، ایده ها و... خود را در میان بگذارند.

ارتباط مردم با مسئولان با سه روش تلفن، پیامک و ایمیل

قلی پور ادامه داد: راه اول شماره تلفن 111 می باشد که می تواند نظارت مردمی را به حداکثر ممکن برساند لذا نیرویی برای پاسخگویی در ساعات اداری برای این مورد تعریف شده که جوابگوی مردم عزیز باشد و در ساعت های غیر اداری نیز دستگاه در خواست های مردم را ضبط و ثبت می کند.

وی خاطر نشان کرد: روش دوم سامانه پیامکی 10002211 بوده که به‌صورت 24 ساعته برای ارتباط مردم با دستگاههای اجرایی تعریف شده و در اختیار این عزیزان قرار گرفته است.

مدیر کل دفتر بازرسی مدیریت عملکرد و امور حقوقی افزود: روش سوم ارتباط با پایگاه اینترنتی بوده مبنی بر اینکه مردم درخواست های مکتوب خود را به این سیستم فرستاده که شامل آدرس www.saamad.ostb.ir   ارسال کرده و نظراتشان را در این سامانه قید کنند.

وی با بیان اینکه می خواهیم با این دستگاه در کمترین زمان بهانه ها را رفع کنیم اظهار داشت: در همه دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌ها این دستگاه وجود داشته و مسئول ارتباطات مردمی موظف است آنچه در سامانه قرار می گیرد را رصد کند.

قلی‌پور با بیان اینکه اولین پاسخگویی ما 24 ساعته می باشد ادامه داد: با کد رهگیری که به فرد تماس گیرنده داده می شود برای پیگری کارهای خود می تواند از طریق این کد مراحل کار خود را جویا شود.

وی ادامه داد: در صورت گذشت 72 ساعت اگر جواب راضی کننده ای نگرفت کمیته ای به نام حل اختلاف گذاشته که متشکل از بازرسی، حقوقی و فرمانداری بوده و هر حکمی این کمیته صادر کند بریا تمامی دستگاههای دولتی لاتزم الاجرا است.

خواسته ما کاهش تخلفات ادره ها و توسعه اعتماد عمومی است

وی با بیان اینکه تمام خواسته ما ایجاد فضایی پراز تفاهم و خوش انیشی و همدلی می باشد اظهار داشت: بنای ما ایجاد رابطه ای مستقیم مردم با استانداری بوده چرا که اعتقاد دایم مردم ناظر بر تمامی دستگاههای دولتی هستند.

وی با بیان اینکه تاکید ما بیشتر بر روی گزارشات و برنامه‌ها است، افزود: ایجاد نظام پیشنهادات و طرح ها، رسیدگی فوری به شکایات مردم، دریافت نظرات و احساسات نسبت به دولت، بهره گیری اط نظرات و مشارکت های مردمی، پاسخگویی سریع، شفاف و قانونی،  کاهش هزینه مراجعات حضوری و ارتباط دولت با مردم از اهداف این طرح است.

قلی پور ادامه داد: کاهش تخلفات ادره ها و توسعه اعتماد عمومی و تحقق آرمان های نظام از دیگر اهداف راه اندازی این طرح است.

وی در پایان گفت: روزهای یکشنبه از ساعت 17 الی 21 ملاقات مردمی استاندار با مردم تعیین شده که که نوبت دهی به مردم ازطریق همین سامانه تلفنی بوده که تسهیل کننده و دسترسی بیشتر مردم به استاندار را در بر دارد.

نشست خبری مدیر کل دفتر بازرسی مدیریت عملکرد و امور حقوقی ظهر امروز در حالی برگزار شد که به علت حضور نداشتن به موقع صدا و سیما، چهار خبرگزاری معطل شدند.

قلی پور در حاشیه این نشست در خصوص کم بودن خبرنگاران گفت: اعتقاد من بر این است که حضور مطبوعات در این جلسات، خبرگزاری‌ها را محو کرده و قاعده اش این است که خبرگزاری‌ها خبر را منعکس کرده و مطبوعات ار آنها بگیرند. /ص

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر