پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: دارنده مدال برنز ژیمناستیک آسیا از اعزام به مسابقات جا‌م جها‌نی قطر در فروردین ماه خبر داد و گفت: انتظار نداشتم برای شرکت در این جام از هیچ جا حتی هیات استان بوشهر مورد حمایت قرار نگیرم...
کد خبر: ۲۰۶۰۴
پنجشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۵

فکرشهر: دارنده مدال برنز ژیمناستیک آسیا از اعزام به مسابقات جا‌م جها‌نی قطر در فروردین ماه خبر داد و گفت: انتظار نداشتم برای شرکت در این جام از هیچ جا حتی هیات استان بوشهر مورد حمایت قرار نگیرم.

\n\n

به گزارش فکرشهر، عبدالله جامعی اظها‌ر کرد: بعد از کسب مدال برنز آسیا در هیروشیمای ژاپن تصور می‌کردم شرایط ژیمناستیک در استان بوشهر تغییر پیدا می‌کند و از سوی هیات مورد حمایت بیشتری قرار می گیرم، اما متاسفانه نه تنها تاکنون از سوی هیات استان بوشهر مورد حمایت قرار نگرفته‌ام، بلکه برای آنها رشد و توسعه ژیمناستیک اهمیت چندانی ندارد.

\n\n

وی به ایسنا گفت: برای حضور در جام جهانی قطر که چهارم فروردین ماه عازم این رقابتها خواهم شد، از هیات استان و فدراسیون درخواست کمک مالی کردم، اما هیچ جوابی دریافت نکردم و با هزینه شخصی خود عازم این ر‌قا‌بت‌ها می‌شوم. البته من از فدراسیون انتظار زیادی ندارم که به من کمک کند؛ اما توقع داشتم حداقل هیات استان بوشهر من را تحت حمایت و پوشش خود قرار دهد تا بدون هیچ گونه دغدغه مالی در چنین تورنمنت‌هایی حضور پیدا کنم تا همواره در اوج باشم.

\n\n

جامعی افزود: تمام تلاشم بر این بود که با جذب اسپانسر بتوانم راهی قطر شوم تا ضمن کسب تجربه لازم بار دیگر در ژیمناستیک افتخار آفرینی کنم. اما هنوز ژیمناستیک جایگاه خود را به عنوان یک رشته مهم در کشور پیدا نکرده و هیچ اسپانسری حاضر به سرمایه‌گذاری در این رشته نیست. من واقعا برای حضور در این ر‌قا‌بت ها از نظر مالی دچار مشکلات زیادی بودم، اما نمی‌شود به خاطر مسائل مالی ژیمناستیک را رها کرد.

\n\n

وی در رابطه با وضعیت بدنی خود برای شرکت در این تورنمنت خاطرنشان کرد: با وجود این که از هیروشیمای ژاپن تاکنون هیچ گونه اردوی تدارکاتی و یا تورنمنتی نداشتیم، اما سعی کردم با انجام تمرینات متعدد در استان بوشهر دچار افت بدنی نشوم و با همان آمادگی هیروشیمای ژاپن در این تورنمنت نیز شرکت کنم؛ اما چون از تمرینات منسجم و هماهنگی برخوردار نبودم تا حدودی افت پیدا کردم و به دنبال آن هستیم تا دوباره به شرایط ایده‌ال و آرمانی خود بازگردم. البته با توجه به استاندارد نبودن امکانات و تجهیزات این استان در رشته ژیمناستیک و بویژه در خرک حلقه، کار برای کسب عنوان سخت است، اما عزم خود را جزم کردم تحت هر شرایطی حرکات خوبی را در این جام به نمایش بگذارم تا بهترین نتیجه را کسب کنم.

\n\n

دارنده مدال برنز آسیا خاطر‌ نشان کرد: اگر ما بخواهیم ژیمناستیک پیشرفت داشته باشد و صاحب عناوین خوبی در سطح آسیا شویم باید مسئولان به این رشته توجه ویژه‌ای داشته باشند و قهرمانان این رشته را مورد حمایت قرار دهند. ما در شرایطی که حتی از یک وسیله استاندارد و مناسب در اسباب مختلف ژیمناستیک برخوردار نیستیم، چطور می‌توانیم به قهرمانی فکر کنیم.

\n\n

وی در پاسخ به این پرسش که آیا فدراسیون هیچ حمایتی از شما به عمل نیاورده است، توضیح داد: هفته‌ پیش برای انجام تمرینات به سالن ژیمناستیک آذرپی رفتم و به مدت یک هفته‌ سعی کردم با انجام تمرینات حر‌فه‌ای خود را به اوج برسانم. اما به‌ هر‌ حال شرایط مالی‌ام طوری نبود که بتوانم تا زمان اعزام به این مسابقات در تهران بمانم، زیرا هزینه رفت و آمد و تغذیه برای من با شرایط مالی بدی که دارم، مقدور نبود و به ناچار مجبور شدم دوباره تمریناتم را در استان بوشهر دنبال کنم. البته فدراسیون هزینه خوابگاه و سالن را از من دریافت نکرد، اما به هر صورت برای ماندن نیاز به هزینه هنگفتی داشتم که برای من میسر نبود.

\n\n

جامعی در پاسخ به این پرسش که آیا تصور می کنید در جام جهانی روی سکو قرار بگیرید، خاطر‌ نشان کرد: هدف اصلی من از شرکت در این جام کسب تجربه و آمادگی هر‌ چه‌ بیشتر در تورنمنت‌هایی است که سال آینده پیش‌رو خواهم داشت ولی با وجود تمام مشکلات از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهم کرد و سعی می‌کنم بهترین عملکرد را در قطر به نمایش بگذارم.

\n\n

وی ا‌ضافه‌ کرد‌: من تصور می‌کردم بعد از کسب مدال برنز هیروشیمای ژاپن ژیمناستیک کاملا در کشور مورد حمایت و توجه مسئولان قرار می‌گیرد و نگاه ویژه‌ای به این رشته می‌شود، ولی هنوز کسی به آن اهمیت نمی‌دهد.

\n\n

جامعی در پایان در رابطه با علت عدم حضورش در رقابت های لیگ برتر ژیمناستیک هنری خاطر‌ نشان کرد: لیگی که درآمد مالی برای قهرمانان تیم ‌ملی ندارد و به صورت حر‌فه‌ای برگزار نمی‌شود، چه ارزشی دارد که بخواهیم در چنین لیگی شرکت کنیم.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر