پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ در نشست مسئولین دشتستان با مقامات کشوری مطرح شد:
فکرشهر:برازجان با کمبود نامه رسان مواجه است/ مطالبات مردم از پست بانک سرقنات به بحران تبدیل شده/ در دفاتر خدماتی فارس600 و در بوشهر،330 خدمت ارائه می شود/ بهبود وضعیت اینترنت دشتستان تا 27 اردیبهشت...
کد خبر: ۲۱۲۱
شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۲:۵۹

فکرشهر: در نشستی مشترک با معاون حقوقی ، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، قائم مقام مدیرعامل شرکت مخابرات ایران و برخی مسئولین استانی و شهرستانی، مشکلات خطوط تلفن، اینترنت و ارتباطات دشتستان بررسی شد.

برازجان با کمبود نامه رسان مواجه است

به گزارش فکرشهر، فرماندار دشتستان در این نشست اظهار داشت: علی رغم خدمات سترگ و ارزشمندی که نظام جمهوری اسلامی ایران به مردم در زمینه ی مخابرات و ارتباطات ارائه کرده، همچنان 21 روستای دشتستان فاقد امکانات تلفن همراه هستند.

دکتر ارسلان زارع افزود: برخی جاده های بین روستایی پوشش مناسب تلفن همراه را ندارند و بخش های بوشکان و ارم نیز از داشتن پوشش مناسب خط ایرانسل محرومند.

[[{"fid":"1524","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":467,"width":700,"style":"font-size: 13px; line-height: 20.006303787231445px;","class":"media-element file-default"}}]]

وی ادامه داد: همچنین 6 روستای دشتستان از نعمت داشتن تلفن ثابت هم محرومند و برخی مشکلات حتی در مرکز شهرستان نیز وجود دارد.

زارع، کمبود نامه رسان در شهر برازجان را نیز یکی از مشکلات عرصه ی ارتباطات عنوان کرد و افزود: اخیرا در شهر برازجان شاهد تاخیر مراسلات پستی و نارضایتی مردم در مرکز شهرستان بوده ایم.

فرماندار دشتستان با بیان این که امروزه خدمات زیربنایی ارتباطی، یکی از عوامل موثر در هر جامعه ای به حساب می آید، اظهار امیدواری کرد تاسیسات دفاتر خدماتی روستایی و آی سی تی تامین شود و فعالیت این دفاتر گسترش یابد.

گلایه از سرعت کم اینترنت/ مطالبات مردم از پست بانک سرقنات به بحران تبدیل شده است

نماینده ی مردم دشتستان در مجلس نیز گفت: شهرستان دشتستان یکی از شهرستان هاییست که قابلیت توسعه و رشد خوبی را دارد و روستاهای آن برای توسعه به زیرساخت صحیح نیاز دارند.

سید مهدی موسوی نژاد با تشکر از فرماندار دشتستان برای برگزاری و حضور در این نشست، افزود: زیبنده نیست با گذشت 35 سال از حضور نظام جمهوری اسلامی ایران، برخی روستاهای ما فاقد ارتباطات تلفنی باشند که البته بخشی نیز به خاطر سرقت و مواردی این چنینی می باشد.

موسوی نژاد نیز با بیان برخی مشکلات حوزه ی ارتباطات شهرستان دشتستان ابراز داشت: سرعت اینترنت در دشتستان به شدت پایین است و شاید یکی از دلایل آن نیز ایجاد شبکه از سمت هرمزگان به سمت بوشهر باشد و بیشتر متخصصین امر پیشنهادشان این است که شبکه از سمت فارس به استان بیاید که مشکل سرعت رفع شود.

وی از قطعی مکرر اینترنت در دشتستان نیز گلایه کرد و افزود: چند ماهی است که حقوق پیماکاران پرداخت نشده که لازم است به این امر اهتمام نمایند.

[[{"fid":"1525","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":467,"width":700,"style":"font-size: 13px; line-height: 20.006303787231445px;","class":"media-element file-default"}}]]

نماینده ی مردم دشتستان در مجلس، بازسازی ساختمان مخابرات که در اثر زلزله آسیب دیده را نیز خواستار شد و پیرامون وضعیت پست شهرستان نیز اظهار داشت:

مدیرکل محترم پست استان بوشهر هم در بحث نیروی انسانی، هم در بحث ارتباطات و تجهیزات و هم در بحث نیازمندی های این حوزه به دشتستان توجه ی بیشتری نماید.

موسوی نژاد پیرامون مطالبات مردم از پست بانک روستای سرقنات نیز ابراز داشت: بعد از فوت مسئول پست بانک، پول مردم به آن ها برنگشته، اگر مشکلی هم وجود داشته دستگاه بالا دست حاکمیتی باید پاسخگو باشد و نگوید ما کاره ای نیستیم.

وی ادامه داد: این مساله تبدیل به یک بحران شده و لازم است که تدبیری در این زمینه صورت گیرد تا بیش از این مشکل ساز نشود.

موسوی نژاد بر حل مشکلات اینترنت و تلفن همراه بخش های بوشکان و ارم تاکید کرد و بهبود وضعیت ارتباطات در دشتستان را خواستار شد.

در دفاتر خدماتی استان فارس 600 و در استان بوشهر، 330 خدمت ارائه می شود/ بهبود وضعیت اینترنت دشتستان تا 27 اردیبهشت

معاون حقوقی ، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این نشست اظهار داشت: برنامه ی توسعه ی سال 93 وزارت ارتباطات و فناوری این است که در استان ها، برنامه ی توسعه را با هماهنگی، پایش و تضمین مدیران اجرایی به انجام رسانیم.

دکتر مرتضی براری ادامه داد: به همین منظور ما بر روی 4 محور در استان ها برنامه ریزی می کنیم.

وی رصد مشکلات استان، توسعه ی زیرساخت ها و حوزه ی آی سی تی، توسعه ی دولت الکترونیک و توسعه ی شرکت های دانش بنیان را 4 محور این برنامه ها در استان ها عنوان نمود و گفت: ما قول می دهیم که در یک بازه ی زمانی کم دفاتر آی سی تی دشتستان را تجهیز نماییم.

دکتر براری ادامه داد: در استان فارس 600 خدمت توسط دفاتر پیشخوان ارائه می شود در حالی که در استان بوشهر این خدمات  330 مورد می باشد و برای رسیدن به دولت الکترونیک، با کمک ما و مسئولین استانی باید این خدمات افزایش یابد.

وی توضیح داد: مجاب کردن مسئولین استان و دستگاه های اجرایی برای ارائه ی خدمات در دفاتر پیشخوان و آی سی تی مورد نیاز است.

براری پیرامون بهبود وضعیت اینترنت نیز گفت: پیش از این سفر با هماهنگی صورت گرفته 2 اچ سی ام وان اینترنت و 2 اچ سی ام وان اینترانت به استان دادیم و در برنامه ریزی ماست که 5 عدد دیگر نیز به استان داده شود تا سرعت و کیفیت پهنای باند استان تقویت شود.

معاون وزیر ارتباطات پیرامون ارائه ی اینترنت پرسرعت برای رستاها نیز ابراز داشت: تا 27 اردیبهشت ماه، 45 روستای دشتستان به اینترنت مجهز می شوند.

[[{"fid":"1533","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":584,"width":700,"style":"font-size: 13px; line-height: 20.006303787231445px;","class":"media-element file-default"}}]]

وی افزود: از 135 شبکه ی اینترنتی که به روستاهای استان می دهیم، یک سومش به دشتستان می رسد و امیدواریم تا پایان امسال اغلب روستاها به اینترنت پرسرعت مجهز شوند.

دکتر براری از تخصیص 3 شبکه ی تلفن ثابت از بین 10 شبکه ی مورد نظر برای روستاهای جمغاری، سوک و انارستان دشتستان نیز خبر داد و افزود: با هماهنگی فرمانداری روستاهایی که اولویت شهرستان می باشد به ما اعلام شود تا در برنامه ها قرار گیرد.

وی به احداث 651 کیلومتر فیبر نوری در استان تا پایان سال نیز اشاره کرد و اضافه نمود: از این مقدار، 265 کیلومتر در دشتستان است که 108 کیلومتر آن در مسیر برازجان به کازرون، 65 کیلومتر در مسیر بوشهر به برازجان و 92 کیلومتر نیز در مسیر برازجان به گناوه می باشد.

دکتر براری افزود: برای ایجاد مسیر اینترنت استان بوشهر از استان فارس و خوزستان نیز کمیته ای زیر نظر آقای وزیر ایجاد شده که امیدواریم تا آخر امسال این مشکل نیز رفع شود.

مرتضی براری به ایجاد هم کدی در استان بوشهر تا دو ماه آینده نیز خبر داد و افزود: با اجرای برنامه در کل استان تماس ها دقیقه ای 30 ریال محاسبه خواهد شد.

معاون حقوقی ، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر همکاری مسئولین استانی برای افزایش خدمات الکترونیک به صورت آنلاین و در دفاتر خدماتی تاکید کرد و اظهار داشت: ما برای بحث های اشتغال نیز در حوزه ی شرکت های دانش بنیان وام های خوبی رائه می دهیم و آمادگی داریم این خدمات را به استان ارائه بدهیم.

تعداد تلفن ثابت و خطوط همراه اول دشتستان/ احداث ساختمان جدید مخابرات شهرستان

به گزارش فکرشهر، قائم مقام مدیرعامل شرکت مخابرات ایران نیز در این نشست ابراز داشت: شرکت مخابرات از سال 88 به صورت خصوصی اداره می شود.

مهندس ابراهیمی افزود: در دشتستان بیش از 64500 تلفن ثابت و 195 هزار تلفن موبایل همراه اول وجود دارد.

[[{"fid":"1534","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":467,"width":700,"style":"font-size: 13px; line-height: 20.006303787231445px;","class":"media-element file-default"}}]]

وی پیرامون دولت الکترونیک نیز اظهار داشت: ما به طور جد پیگیر تامین تجهیزات مورد نیاز دولت الکترونیک هستیم و بر اساس تقاضا می توانیم برای ادارات و دستگاه های اجرایی امکان اتصال به فیبر نوری را فراهم آوریم که اگر فرماندار محترم دستگاه ها را اعلام بدارند، ما این کار را انجام خواهیم داد.

ابراهیمی ابراز داشت: طبق بررسی هایی که انجام داده ایم، استان هایمان از 5 مسیر به هم متصل می شوند که با اجرای شبکه ی فیبر نوری، امکان اتصال استان بوشهر از دیگر استان ها بجز هرمزگان هم میسر شود که این امر هم برای بحث اینترنت، هم تلفن همراه و هم موبایل مفید خواهد بود.

وی وعده داد مشکل برخی روستاهای دشتستان برای اتصال تلفن همراه و ثابت نیز با تامین اعتبار حل شود.

ابراهیمی پیرامون آسیب زلزله به ساختمان مخابرات دشتستان نیز ابراز داشت: از نظر کارشناسی نمی توان روی این ساختمان کار کرد و لازم است در محل دیگری مخابرات جدید دشتستان احداث شود که زمین آن نیز تملک شده است و به زودی احداث می گردد.

مهندس بحرانی، مدیرعامل شرکت مخابرات استان بوشهر نیز پیرامون برخی مسائل مطرح شده توضیحاتی ارائه نمود.

در این نشست برخی کارگزاران دفاتر خدماتی روستایی و مسئولین بخش ها نیز مشکلات خود در این حوزه را مطرح نمودند.

[[{"fid":"1536","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":652,"width":470,"style":"font-size: 13px; line-height: 20.006303787231445px;","class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"1537","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"1535","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"1531","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"1530","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"1529","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"1528","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"1527","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"1526","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"1523","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر